DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dikkat ve Algı |
PSYC 302 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ahu GÖKÇE |
Dersin Amacı: |
1- Bilgi isleme süreçlerine dair temel ilkeleri öğrenme. 2- Dikkat süreçlerine dair farklı teoriler hakkında bilgi edinme. 3- Bilişsel psikoloji / dikkat konularında bilimsel makale okuma ve kritik etme becerisinin gelişmesi. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dikkat süreçlerinde var olan mekanizmaları derinlemesine incelemek için tasarlanmıştır. İçerikte mekânsal dikkat, nesne temelli dikkat, dikkat süreçlerinin yönetilmesi ve dikkatin yönlendirmesinde rol oynayan duygu ve bellek temelli faktörler yer alacaktır. Farklı dikkat süreçlerinin ve bu süreçlerin deneysel yöntemlerle incelenmesi de içeriği oluşturacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikolojide temel konulara dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 2- Eleştirel düşünme becerisiyle bilişsel psikoloji teori ve araştırma bulgularını dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 3- Bilimsel faaliyetler yürütme becerisi kazanma (örn: araştırma önerisi / raporu yazma, araştırma bulgularını sunma).
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tarihsel Perspektif |
|
2 |
Bilgi İşleme ve Dikkat |
|
3 |
Seçici Dikkat ve Algı |
|
4 |
Seçici Dikkat ve Algı |
|
5 |
Seçici Dikkat ve Algı |
|
6 |
Dikkat ve Ketleme |
|
7 |
Dikkat ve Çoklu görevler |
|
8 |
Dikkat ve Bellek |
|
9 |
Dikkat ve Bellek |
|
10 |
Görsel Tarama |
|
11 |
Görsel Tarama |
|
12 |
Mekânsal Dikkat |
|
13 |
Dikkat Süreçlerinde Bireysel Farklılıklar |
|
14 |
Duygu ve Dikkat |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Kellogg, T. R. (2002). Cognitive Psychology. SAGE Publishing. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek