DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Bilişsel Psikolojide Seçme Konular II |
PSYC 312 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Sezin ÖNER |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Bilişsel psikoloji alt alanının teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik bilişsel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste bilişsel psikolojisi alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (otobiyografik hafıza, dil süreçleri, hafıza ve süreçleri, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikolojide kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme.
- 2- Gerçek yaşam hakkında teorik bilgileri uygulayabilme.
- 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilme ve açıklayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilgi İşlemenin Bileşenleri ve Duygu |
|
3 |
Duygunun Bilişsel Düzenlenmesi |
|
4 |
Depresyonda Bilgi İşleme |
|
5 |
Değişmiş Bir Zihin Durumu: PTSD |
|
6 |
Anksiyetede Seçici İşleme |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Yeme Bozuklukları: Zihnimiz, Temel Bir İhtiyacı Kendine Zarar Verici Davranışa Nasıl Dönüştürür? |
|
9 |
Bağımlılık: Yasadışı Uyuşturucu Vakası ve Daha Fazlası |
|
10 |
Şizofrenide İşlevsiz Bilgi İşleme |
|
11 |
Ara Sınav |
|
12 |
ADHD'de Bilişsel Zorluklar |
|
13 |
ADHD'de Bilişsel Zorluklar |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Memory. Second Edition. Allan Baddeley, Michael Eynseck, and Michael Anderson. Psychology Press, 2015 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek