| Akademik Birim: |
Psikoloji |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Bilişsel psikoloji alt alanının teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik bilişsel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. |
| Dersin İçeriği: |
Bu derste bilişsel psikolojisi alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (otobiyografik hafıza, dil süreçleri, hafıza ve süreçleri, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikolojide kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme.
- 2- Gerçek yaşam hakkında teorik bilgileri uygulayabilme.
- 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilme ve açıklayabilme
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş |
|
| 2 |
Bilgi İşlemenin Bileşenleri ve Duygu |
|
| 3 |
Duygunun Bilişsel Düzenlenmesi |
|
| 4 |
Depresyonda Bilgi İşleme |
|
| 5 |
Değişmiş Bir Zihin Durumu: PTSD |
|
| 6 |
Anksiyetede Seçici İşleme |
|
| 7 |
Ara Sınav |
|
| 8 |
Yeme Bozuklukları: Zihnimiz, Temel Bir İhtiyacı Kendine Zarar Verici Davranışa Nasıl Dönüştürür? |
|
| 9 |
Bağımlılık: Yasadışı Uyuşturucu Vakası ve Daha Fazlası |
|
| 10 |
Şizofrenide İşlevsiz Bilgi İşleme |
|
| 11 |
Ara Sınav |
|
| 12 |
ADHD'de Bilişsel Zorluklar |
|
| 13 |
ADHD'de Bilişsel Zorluklar |
|
| 14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek