Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Bilişsel psikoloji alt alanının teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik bilişsel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste bilişsel psikolojisi alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (otobiyografik hafıza, dil süreçleri, hafıza ve süreçleri, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikolojide kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme.
- 2- Gerçek yaşam hakkında teorik bilgileri uygulayabilme.
- 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilme ve açıklayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilgi İşlemenin Bileşenleri ve Duygu |
|
3 |
Duygunun Bilişsel Düzenlenmesi |
|
4 |
Depresyonda Bilgi İşleme |
|
5 |
Değişmiş Bir Zihin Durumu: PTSD |
|
6 |
Anksiyetede Seçici İşleme |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Yeme Bozuklukları: Zihnimiz, Temel Bir İhtiyacı Kendine Zarar Verici Davranışa Nasıl Dönüştürür? |
|
9 |
Bağımlılık: Yasadışı Uyuşturucu Vakası ve Daha Fazlası |
|
10 |
Şizofrenide İşlevsiz Bilgi İşleme |
|
11 |
Ara Sınav |
|
12 |
ADHD'de Bilişsel Zorluklar |
|
13 |
ADHD'de Bilişsel Zorluklar |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek