DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular I |
PSYC 331 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: |
Bu derslerde gelişim psikolojisi alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (bağlanma, ergenlik ve kültür, arkadaşlık, dil gelişimi, ahlaki gelişim v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrenciler, ayrıntılı olarak gelişimsel psikoloji (ergenlik, yaşlanma, ebeveynliğe geçiş, akıl geliştirme kuramı, nöral gelişim vb.) İle ilgili bir dizi konuyu inceler ve tartışır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Gelişim Psikolojisi'ndeki belli başlı kuramları öğrenmek.
- 2- Sembolik dil sistemini öğrenmek.
- 3- Dil gelişimi kuramlarını öğrenmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dil Gelişimine Giriş |
|
2 |
Dilin Yapı Taşları |
|
3 |
Dilin nöroanatomi ve Nörofizyolojisi |
|
4 |
Ara Sınav |
|
5 |
Dil Gelişimi Kuramları |
|
6 |
Bebeklik |
|
7 |
Erken Çocukluk |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Okul Öncesi Çağ |
|
10 |
Okul Öncesi Çağ |
|
11 |
Okul Çağı Yılları ve Ötesi |
|
12 |
Dil Çeşitliliği |
|
13 |
Çocuklarda Dil Bozuklukları |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Language Development From Theory to Practice (3rd Edition) 3rd Edition by Khara L. Pence Turnbull (Author), Laura M. Justice (Author) |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek