DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konuları II |
PSYC 332 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
BERNA ARSLAN UZUNDAĞ |
Dersin Amacı: |
Bu derslerde gelişim psikolojisi alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (bağlanma, ergenlik ve kültür, arkadaşlık, dil gelişimi, ahlaki gelişim v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrenciler, ayrıntılı olarak gelişimsel psikoloji (ergenlik, yaşlanma, ebeveynliğe geçiş, akıl geliştirme kuramı, nöral gelişim vb.) ile ilgili bir dizi konuyu inceler ve tartışır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel gelişimdeki temel kuramları ve kavramları öğrenmek.
- 2- Bilişsel gelişimi araştırma metotlarını öğrenmek.
- 3- Bilişsel gelişimi etkileyen faktörleri öğrenmek.
- 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 5- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilişsel Gelişim Kuramları |
|
3 |
Algı ve Dikkat |
|
4 |
Ara Sınav |
|
5 |
Yürütücü İşlevler |
|
6 |
Dil ve İletişim |
|
7 |
Dil ve İletişim |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bellek |
|
10 |
Zihin Kuramı |
|
11 |
Zihin Kuramı |
|
12 |
Zeka |
|
13 |
Eğitim |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
“Children’s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences” by David Bjorklund |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
15 |
Ödev |
4 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
35 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek