DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Duygu |
PSYC 367 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1- Öğrencileri duyguların davranışsal, nöral ve fizyolojik açıdan araştırılmasının zorlukları ve faydaları konusunda bilgilendirmek. 2- Öğrecilere çeşitli duygusal süreçlerin altında yatan bilişsel ve nöral mekanizmalarla ilişkili temel teorileri ve deneysel bulguları öğretmek. 3- Öğrencileri duyguları anlamada bilimsel metotların uygulanmasını eleştirel bir şekilde değerlendirebilecek bir zihin ile donatmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders duyguların bilimsel olarak araştırılmasından doğan teorik tartışmaları ve ampirik bulguları kapsayacak. Dönem, öğrencileri duyguların fonksiyonel ve nöropsikolojik açıdan ne olduğu konusunda bilgilendirerek başlayacak. Daha sonra . Her konu öğrencilerin duyguları anlamamızda bilimsel bir açıdan yaklaşmanın faydalarının yanında kısıtlamalarını da öğrenmesi için eleştirel bir bakış açısıyla tartışılacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Duygulara dair birçok süreci bilimsel olarak açıklayabilmek.
- 2- Duygulara dair çeşitli teorik yaklaşımları kritik olarak değerlendirebilmek.
- 3- Duyguların bilimsel metotla anlaşılmasındaki faydalar ile kısıtlamalara hakim olmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Duygulara Giriş |
|
2 |
Duyguların Tanımlanması |
|
3 |
Duygu Teorileri |
|
4 |
Duygu Teorileri |
|
5 |
Duygu Teorileri |
|
6 |
Duyguların Evrimi |
|
7 |
Duyguların İfadesi |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Duyguların Tanınması |
|
10 |
Duyguların Tanınması |
|
11 |
Duygu Düzenleme |
|
12 |
Kültür ve Duygular |
|
13 |
Nöropsikolojik Bozukluklarda Duygular |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Kalat, J., & Shiota, M. (2011). Emotion. 3rd Edition. Oxford University Press. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek