Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1- Öğrencileri duyguların davranışsal, nöral ve fizyolojik açıdan araştırılmasının zorlukları ve faydaları konusunda bilgilendirmek. 2- Öğrecilere çeşitli duygusal süreçlerin altında yatan bilişsel ve nöral mekanizmalarla ilişkili temel teorileri ve deneysel bulguları öğretmek. 3- Öğrencileri duyguları anlamada bilimsel metotların uygulanmasını eleştirel bir şekilde değerlendirebilecek bir zihin ile donatmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders duyguların bilimsel olarak araştırılmasından doğan teorik tartışmaları ve ampirik bulguları kapsayacak. Dönem, öğrencileri duyguların fonksiyonel ve nöropsikolojik açıdan ne olduğu konusunda bilgilendirerek başlayacak. Daha sonra . Her konu öğrencilerin duyguları anlamamızda bilimsel bir açıdan yaklaşmanın faydalarının yanında kısıtlamalarını da öğrenmesi için eleştirel bir bakış açısıyla tartışılacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Duygulara dair birçok süreci bilimsel olarak açıklayabilmek.
- 2- Duygulara dair çeşitli teorik yaklaşımları kritik olarak değerlendirebilmek.
- 3- Duyguların bilimsel metotla anlaşılmasındaki faydalar ile kısıtlamalara hakim olmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek