DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İki Dillilik |
PSYC 413 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı iki dillilik bağlamında dil ve düşünce ilişkisine daha yakında bakmaktır. Dil ile ilişkili farklı kavramlar ele alınacaktır, dil ve sayı, dil ve zaman, dil ve mekan gibi. |
Dersin İçeriği: |
Ders dil-düşünce arasındaki ilişkinin iki dillilik bağlamında farklı alanlarda incelenmesini içermektedir. Ayrıca öğrenciler bireysel araştırma projesi yürütebilme becerilerini de geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenciler iki dilliliği dil-düşünce ilişkisi bağlamında irdeleyeceklerdir
- 2- Öğrenciler oluşturdukları araştırma önerisiyle kendi projelerini hayata geçirmeye fırsat bulacaklardır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dil-Düşünce İlişkisinde İki Dillilik |
|
2 |
Dilsel Kategorizasyon ve İki Dillilik İlişkisi |
|
3 |
Dil ve Renk Algısı |
|
4 |
Dil ve Sayı Algısı |
|
5 |
Dil ve Zaman Algısı |
|
6 |
Dil ve Mekan Algısı |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Hareket Olaylarının Algılanmasında İki Dillilik |
|
9 |
İki Dillilikte Anlatı |
|
10 |
İki Dillilikte Duygu Dünyası |
|
11 |
İki Dilli Zihin – Dil ve Düşünce |
|
12 |
Araştırma Önerisi Sunumları |
|
13 |
Araştırma Önerisi Sunumları |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Pavlenko, A. (2014). The bilingual mind: And what it tells us about language and thought. Cambridge University Press |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek