Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Psikolojide Seçme Konular I | PSYC 414 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Psikoloji |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Deneysel psikoloji teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik deneysel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. 4- Deneysel bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek. 5- Güvenilir deneysel yöntemler kullanarak deneysel bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste bir öğretim üyesi süpervizyonunda psikolojinin herhangi bir alt alanından seçilecek bir konuda deneysel araştırma hipotezi geliştirilmesi, deney deseninin oluşturularak, gerekli uygulanmaların yapılması ve sonuç raporu yazılması amaçlanır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Dikkat Araştırmaları Tarihi | |
2 | Bilgi İşleme ve Dikkat | |
3 | Seçici Görsel Dikkat | |
4 | Seçici Görsel Dikkat | |
5 | Seçici Görsel Dikkat | |
6 | Dikkat ve Ketleme | |
7 | Çoklu Görev ve Dikkat | |
8 | Bellek ve Dikkat | |
9 | Bellek ve Dikkat | |
10 | Görsel Arama | |
11 | Görsel Arama | |
12 | Bireysel Dikkat Farklılıkları | |
13 | Duygusal Dikkat | |
14 | Değerlendirme |
Attention: Theory and Practice, A, Johnson& R. W. Proctor,Thousand Oaks, Calif : SAGE Publications, Inc. 2004. |
Emotion, A. Schirmer, SAGE Publications, Inc. 2015. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 3 |
Proje | 6 | 12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 3 | 2 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 2 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 41 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |