DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Psikolojide Seçme Konular I PSYC 414 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ahu GÖKÇE
Dersin Amacı: Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Deneysel psikoloji teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik deneysel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. 4- Deneysel bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek. 5- Güvenilir deneysel yöntemler kullanarak deneysel bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak.
Dersin İçeriği: Bu derste bir öğretim üyesi süpervizyonunda psikolojinin herhangi bir alt alanından seçilecek bir konuda deneysel araştırma hipotezi geliştirilmesi, deney deseninin oluşturularak, gerekli uygulanmaların yapılması ve sonuç raporu yazılması amaçlanır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilgi işlem yaklaşımının temellerini öğrenmek.
  • 2- Dikkat süreçleri ile ilgili farklı teorileri öğrenmek.
  • 3- Bilimsel makale okuma ve eleştirme becerilerini geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş: Dikkat Araştırmaları Tarihi
2 Bilgi İşleme ve Dikkat
3 Seçici Görsel Dikkat
4 Seçici Görsel Dikkat
5 Seçici Görsel Dikkat
6 Dikkat ve Ketleme
7 Çoklu Görev ve Dikkat
8 Bellek ve Dikkat
9 Bellek ve Dikkat
10 Görsel Arama
11 Görsel Arama
12 Bireysel Dikkat Farklılıkları
13 Duygusal Dikkat
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Attention: Theory and Practice, A, Johnson& R. W. Proctor,Thousand Oaks, Calif : SAGE Publications, Inc. 2004.


DİĞER KAYNAKLAR

Emotion, A. Schirmer, SAGE Publications, Inc. 2015.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 42
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3