DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Deneysel Psikolojide Seçme Konular I |
PSYC 414 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ahu GÖKÇE |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Deneysel psikoloji teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik deneysel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. 4- Deneysel bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek. 5- Güvenilir deneysel yöntemler kullanarak deneysel bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste bir öğretim üyesi süpervizyonunda psikolojinin herhangi bir alt alanından seçilecek bir konuda deneysel araştırma hipotezi geliştirilmesi, deney deseninin oluşturularak, gerekli uygulanmaların yapılması ve sonuç raporu yazılması amaçlanır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilgi işlem yaklaşımının temellerini öğrenmek.
- 2- Dikkat süreçleri ile ilgili farklı teorileri öğrenmek.
- 3- Bilimsel makale okuma ve eleştirme becerilerini geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş: Dikkat Araştırmaları Tarihi |
|
2 |
Bilgi İşleme ve Dikkat |
|
3 |
Seçici Görsel Dikkat |
|
4 |
Seçici Görsel Dikkat |
|
5 |
Seçici Görsel Dikkat |
|
6 |
Dikkat ve Ketleme |
|
7 |
Çoklu Görev ve Dikkat |
|
8 |
Bellek ve Dikkat |
|
9 |
Bellek ve Dikkat |
|
10 |
Görsel Arama |
|
11 |
Görsel Arama |
|
12 |
Bireysel Dikkat Farklılıkları |
|
13 |
Duygusal Dikkat |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Attention: Theory and Practice, A, Johnson& R. W. Proctor,Thousand Oaks, Calif : SAGE Publications, Inc. 2004. |
DİĞER KAYNAKLAR
Emotion, A. Schirmer, SAGE Publications, Inc. 2015. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
2 |
42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek