DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Psikopatolojide Bilişsel Süreçler |
PSYC 417 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Sezin ÖNER |
Dersin Amacı: |
Dersin Amaçları:
1- Psikolopatolojinin altında yatan bilgi işleme süreçlerini anlama ve bunların risk ve koruyucu faktörlerle ilişkisini kavrama. 2- Tanı odaklı bir yaklaşımdan ziyade daha bütünsel bir bakış geliştirme. 3- Psikopatolojinin nörobilimsel modellerini anlamak ve bu yaklaşımların basitleştirici ve güçlendirici yönlerine ilişik eleştirel bir bakış getirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders psikopatolojinin altında yatan bilişsel mekanizmaları anlamaya odaklanmış bir ders olup klinik durumların hem oluşmasında hem sürekliliğinde rol oynayan bilgi işleme kuramlarını incelemeyi hedeflemektedir. Kuramların yanısıra ampirik çalışmalara da odaklanılacak olur dikkat, bellek, yönetici işlevler ile nöral süreçlerin klinik durumlardaki rolü bilgi işleme perspektifinden derinlemesine sunulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Psikopatolojinin bilişsel yaklaşımını kavrama.
- 2- Etiyoloji ve müdahale çalışmalarına geleneksel dışı özgün bir bakış getirebilme.
- 3- Duygusal ve bilişsel işlevlerin bütünsel çalışması ve bunun nöral temellerini bütün olarak kavrayabilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilgi İşleme Yapıları ve Duygu |
|
3 |
Psikopatolojide Gelişimsel Yaklaşımlar |
|
4 |
Bilişsel Duygu Düzenleme |
|
5 |
Depresyonda Dikkat Yanlılığı |
|
6 |
Depresyonda Bellek Süreçleri |
|
7 |
Travma Sonrası Dikkat Bozukluğu ve Zihinde Getirdiği Değişimler |
|
8 |
Kaygı ve Seçici Dikkat |
|
9 |
Yeme Bozuklukları: Yemek Gibi Doğal Bir Ödülün Zararlı Hale Gelmesi |
|
10 |
Bağımlılıkta Bilgi İşleme Süreçleri |
|
11 |
Şizofrenide Bilgi İşleme |
|
12 |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Bilişsel Güçlükler |
|
13 |
Sunumlar |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Güncel teorik ve deneysel makalelerden okumalar verilecektir. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
3 |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
3 |
2 |
3 |
|
|
|
2 |
|
|
1 |
|
OC3 |
|
|
1 |
3 |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek