DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikoloji ve İletişim PSYC 429 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1- Dinleme temelli etkileşimin temel kuralları hakkında farkındalık geliştirmek. 2- Temel dinleme yetilerini uygulama konusunda kapasite geliştirme. 3- Günlük etkileşimleri yordayan çevresel etkenler konusunda farkındalık geliştirme. 4- Günlük etkileşimlerde geçerli etik kurallar ve kültürel olgular hakkında farkındalık geliştirme.
Dersin İçeriği: Bu derste kişilerarası iletişim ile ilgili kuram ve teknikler ele alınır. Bu bağlamda, kişilerarası iletişimin ilkeleri, kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler, sözel ve sözel olmayan iletişim, etkin dinleme, soru sorma, yansıtma, kendini açma, pazarlık etme, ikna etme, çatışma ile başa çıkma stratejileri, atılganlık, duygular ve iletişim, kültür, cinsiyet ve iletişim işlenecek konular arasında yer alır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yararlı dinleme etkileşimi ilkeleri konusunda farkındalık geliştirmek
  • 2- Temel dinleme becerilerinde etkin olarak yer alacak kapasiteyi geliştirmek
  • 3- Günlük etkileşimleri etkileyen bağlamsal faktörler hakkında farkındalık geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Algının Rolü
3 Sözlü Olmayan İletişim
4 Katılım ve İçeriği Yansıtmak
5 Kelime Haznesi ve Evrensel Duygu İfadesi
6 Duygu Yansıtma
7 Ara Sınav
8 Etkili Soru Sorma
9 Etkili Soru Sorma
10 Günlük Etkileşimlerde Çok Kültürlü Konular
11 Aile İçi Şiddet
12 Değer ve Yardım Etme Etiği
13 Değer ve Yardım Etme Etiği
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem management approach to helping. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole.


DİĞER KAYNAKLAR

Hargie, O. (2011) Skilled Interpersonal Communication: Research, Theory and Practice. 5th Ed. UK: Routledge.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3