| Akademik Birim: | Psikoloji | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yok | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Sosyal psikolojinin teorik altyapısını bilmek, açıklamak ve yorumlamak. 2- Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak. 3- Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izleyebilmek için gerekli beceri ve yetiler. 4- Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Bu derslerde sosyal psikoloji alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (benlik ve kimlik, grup içi ve gruplar arası süreçler, sosyal kimlik kuramı, önyargı, propaganda, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Öğrenciler mevcut tutum ve ikna araştırması hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.2- Öğrenciler, tutum ve ikna araştırmacılarının kullandıkları yöntem türlerini kavrayacak ve genel olarak deneysel metodolojileri eleştirel bir şekilde düşünebilecektir3- Öğrenciler, hem kişisel yaşamlarında hem de toplumdaki sosyal sorunları açıklamakta eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Neden Tutum?: Temel Sorunlar, Tanımlar |  | 
	| 2 | Tutumların Ölçülmesi |  | 
	| 3 | Tutum Yapısı, İşlevi ve Gücü |  | 
	| 4 | Tutumlar ve Bilgi İşleme |  | 
	| 5 | Tutumlar Davranışı Nasıl Etkiler? |  | 
	| 6 | Tutumlar Üzerindeki Davranışsal Etkiler |  | 
	| 7 | Ara Sınav |  | 
	| 8 | Tutum Oluşumu: Bilişsel, Duygusal ve Biyolojik Etkiler |  | 
	| 9 | İkna Etme Süreci Modelleri |  | 
	| 10 | İkna Etme Süreci Modelleri |  | 
	| 11 | Ara Sınav |  | 
	| 12 | Kişilerarası Etki ve İkna Etme Direnci |  | 
	| 13 | Sosyal Normların Etkisi |  | 
	| 14 | Değerlendirme |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek