| Akademik Birim: | 
    Psikoloji | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Sosyal psikolojinin teorik altyapısını bilmek, açıklamak ve yorumlamak. 2- Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak. 3- Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izleyebilmek için gerekli beceri ve yetiler. 4- Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu derslerde sosyal psikoloji alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (benlik ve kimlik, grup içi ve gruplar arası süreçler, sosyal kimlik kuramı, önyargı, propaganda, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Öğrenciler mevcut tutum ve ikna araştırması hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.
 - 2- Öğrenciler, tutum ve ikna araştırmacılarının kullandıkları yöntem türlerini kavrayacak ve genel olarak deneysel metodolojileri eleştirel bir şekilde düşünebilecektir
 - 3- Öğrenciler, hem kişisel yaşamlarında hem de toplumdaki sosyal sorunları açıklamakta eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Neden Tutum?: Temel Sorunlar, Tanımlar | 
     | 
    
	| 2 | 
    Tutumların Ölçülmesi | 
     | 
    
	| 3 | 
    Tutum Yapısı, İşlevi ve Gücü | 
     | 
    
	| 4 | 
    Tutumlar ve Bilgi İşleme | 
     | 
    
	| 5 | 
    Tutumlar Davranışı Nasıl Etkiler? | 
     | 
    
	| 6 | 
    Tutumlar Üzerindeki Davranışsal Etkiler | 
     | 
    
	| 7 | 
    Ara Sınav | 
     | 
    
	| 8 | 
    Tutum Oluşumu: Bilişsel, Duygusal ve Biyolojik Etkiler | 
     | 
    
	| 9 | 
    İkna Etme Süreci Modelleri | 
     | 
    
	| 10 | 
    İkna Etme Süreci Modelleri | 
     | 
    
	| 11 | 
    Ara Sınav | 
     | 
    
	| 12 | 
    Kişilerarası Etki ve İkna Etme Direnci | 
     | 
    
	| 13 | 
    Sosyal Normların Etkisi | 
     | 
    
	| 14 | 
    Değerlendirme  | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek