DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Psikolojide Seçme Konular II PSYC 435 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Mehmet Harma
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Sosyal psikolojinin teorik altyapısını bilmek, açıklamak ve yorumlamak. 2- Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak. 3- Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izleyebilmek için gerekli beceri ve yetiler. 4- Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak.
Dersin İçeriği: Bu derslerde sosyal psikoloji alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (benlik ve kimlik, grup içi ve gruplar arası süreçler, sosyal kimlik kuramı, önyargı, propaganda, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenciler mevcut tutum ve ikna araştırması hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.
  • 2- Öğrenciler, tutum ve ikna araştırmacılarının kullandıkları yöntem türlerini kavrayacak ve genel olarak deneysel metodolojileri eleştirel bir şekilde düşünebilecektir
  • 3- Öğrenciler, hem kişisel yaşamlarında hem de toplumdaki sosyal sorunları açıklamakta eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Neden Tutum?: Temel Sorunlar, Tanımlar
2 Tutumların Ölçülmesi
3 Tutum Yapısı, İşlevi ve Gücü
4 Tutumlar ve Bilgi İşleme
5 Tutumlar Davranışı Nasıl Etkiler?
6 Tutumlar Üzerindeki Davranışsal Etkiler
7 Ara Sınav
8 Tutum Oluşumu: Bilişsel, Duygusal ve Biyolojik Etkiler
9 İkna Etme Süreci Modelleri
10 İkna Etme Süreci Modelleri
11 Ara Sınav
12 Kişilerarası Etki ve İkna Etme Direnci
13 Sosyal Normların Etkisi
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Aranson, E., Wilson, T.D., &Akert, R. M (2010). Social Psychology. Pearson (8thEd.)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3