| Akademik Birim: |
Psikoloji |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Sosyal psikolojinin teorik altyapısını bilmek, açıklamak ve yorumlamak. 2- Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak. 3- Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izleyebilmek için gerekli beceri ve yetiler. 4- Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak. |
| Dersin İçeriği: |
Bu derslerde sosyal psikoloji alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (benlik ve kimlik, grup içi ve gruplar arası süreçler, sosyal kimlik kuramı, önyargı, propaganda, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenciler mevcut tutum ve ikna araştırması hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.
- 2- Öğrenciler, tutum ve ikna araştırmacılarının kullandıkları yöntem türlerini kavrayacak ve genel olarak deneysel metodolojileri eleştirel bir şekilde düşünebilecektir
- 3- Öğrenciler, hem kişisel yaşamlarında hem de toplumdaki sosyal sorunları açıklamakta eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Neden Tutum?: Temel Sorunlar, Tanımlar |
|
| 2 |
Tutumların Ölçülmesi |
|
| 3 |
Tutum Yapısı, İşlevi ve Gücü |
|
| 4 |
Tutumlar ve Bilgi İşleme |
|
| 5 |
Tutumlar Davranışı Nasıl Etkiler? |
|
| 6 |
Tutumlar Üzerindeki Davranışsal Etkiler |
|
| 7 |
Ara Sınav |
|
| 8 |
Tutum Oluşumu: Bilişsel, Duygusal ve Biyolojik Etkiler |
|
| 9 |
İkna Etme Süreci Modelleri |
|
| 10 |
İkna Etme Süreci Modelleri |
|
| 11 |
Ara Sınav |
|
| 12 |
Kişilerarası Etki ve İkna Etme Direnci |
|
| 13 |
Sosyal Normların Etkisi |
|
| 14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek