DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Çocuk Psikopatolojisi PSYC 445 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Çocuk psikopatolojisi teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek 2. Teorik çocuk psikopatoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek 3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek
Dersin İçeriği: Bu derste, çocuk ve ergenlerde ruh sağlığının değerlendirilmesi ve yaş gruplarına özgü ruhsal problemlerinin incelenmesi hedeflenir. Temel tanı kategorileri, gelişimsel ve sosyal faktörlerin çocuk ruh sağlığına etkisi, ebeveyn ve çocuklarda danışma ve sağaltım dersin konuları arasındadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çocuk psikopatolojisi teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilme
  • 2- Teorik çocuk psikopatoloji bilgisini uygulayabilme
  • 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Çocukla yapılan değerlendirmenin özellikleri, görüşme ilkeleri, etik konular
3 Zihinsel Gerilik
4 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
5 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
6 Davranım ve Karşıt Olma-Karşı Gelme Bozuklukları
7 Ara Sınav
8 Uyku Bozuklukları
9 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
10 Tik Bozuklukları
11 Kaygı Bozuklukları
12 Kaygı Bozuklukları
13 Duygudurum Bozuklukları
14 Özel Durumlar (taciz, ölüm, evlat edinilme, vb.)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Children and adolescents with emotional and behavioural disorders, V.L. Austin, D.T. Sciarra, Prentice Hall, 2009.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3