DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Çocuk Psikopatolojisi |
PSYC 445 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1. Çocuk psikopatolojisi teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek 2. Teorik çocuk psikopatoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek 3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, çocuk ve ergenlerde ruh sağlığının değerlendirilmesi ve yaş gruplarına özgü ruhsal problemlerinin incelenmesi hedeflenir. Temel tanı kategorileri, gelişimsel ve sosyal faktörlerin çocuk ruh sağlığına etkisi, ebeveyn ve çocuklarda danışma ve sağaltım dersin konuları arasındadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çocuk psikopatolojisi teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilme
- 2- Teorik çocuk psikopatoloji bilgisini uygulayabilme
- 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Çocukla yapılan değerlendirmenin özellikleri, görüşme ilkeleri, etik konular |
|
3 |
Zihinsel Gerilik |
|
4 |
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar |
|
5 |
Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu |
|
6 |
Davranım ve Karşıt Olma-Karşı Gelme Bozuklukları |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Uyku Bozuklukları |
|
9 |
Beslenme ve Yeme Bozuklukları |
|
10 |
Tik Bozuklukları |
|
11 |
Kaygı Bozuklukları |
|
12 |
Kaygı Bozuklukları |
|
13 |
Duygudurum Bozuklukları |
|
14 |
Özel Durumlar (taciz, ölüm, evlat edinilme, vb.) |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Children and adolescents with emotional and behavioural disorders, V.L. Austin, D.T. Sciarra, Prentice Hall, 2009. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek