DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikolojik Testler PSYC 447 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1.Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeyi öğretmek 2. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmeyi ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlayabilmeyi öğretmek 3.Psikolojik olguları ölçmek için gerekli araçlar (anket, ölçek gibi) üretip, kullanabilmeyi öğretmek
Dersin İçeriği: Bu ders, çocuk-yetişkin değerlendirmesinin temel özellikleri ile sık kullanılan ölçekleri gözden geçirmektedir. Psikolojik testlerin kullanımında izlenmesi gereken etik kurallar, test sonuçlarını etkileyen faktörler ve raporlama bu derste işlenecek konular arasındadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Psikometrik ölçme araçlarını sınıflandırır.
  • 2- Test, ölçek veya envanterleri standartlara uygun şekilde uygular, puanlar ve sonuçları norm verilerine göre yorumlar.
  • 3- Psikometrik ölçmede etik kuralları anlar ve benimser
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Psikolojik test etme ve değerlendirme kavramları, psikolojik ölçme araçlarının sınıflandırılması.
2 Türkiye veri tabanlarında dünyada ve Türkiye'de psikolojik değerlendirme ve ölçme araçlarının tarihçesi
3 Ölçü aletlerinin psikometrik özellikleri: Standardizasyon, GG ve Normlar
4 Genel Zihinsel Yetenek Testlerini Tanıyın: WISC, Stanford Binet
5 Genel Zihinsel Yetenek Testleri: Cattel, Porteus Lab, Alexander PY, Goodenough BAÇ
6 Gelişim Testleri: Denver, AGTE
7 Gelişim Testleri: Okula hazırlık vb.
8 İlgi ve Yetenek Testleri
9 Çocuklarda Bilişsel Testler: Buzlu Algı, Frankfurter
10 Kişilik değerlendirmesinde nesnel testler: MMPI, Big Five vs.
11 Kişilik değerlendirmede projektif testleri tanıyalım: Rorschach, TAT, CAT
12 Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi: Başucu Testleri, Mini-Mental Durum Değerlendirmesi, MoCA, Addenbrook BD
13 Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi: Nöropsikolojik Batarya
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Psychological testing: Principles, applications and issues, RM Kaplan, DP. Saccuzzo, 8TH ed. Wadsworth Cengage Learning, 2013.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3