Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Psikoterapi Teorileri | PSYC 449 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Psikoloji |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Psikoterapinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek 2. Teorik psikoterapi bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek 3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek |
Dersin İçeriği: | Psikoterapi tanımı, endikasyonları, temel psikoterapi teknikleri, psikoterapi türleri ve teorileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin hangi durumda hangi psikoterapi tekniklerinin kullanılabileceğine dair bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoterapi Teorilerine Giriş: Tarih | |
2 | Psikoterapi nedir? | |
3 | Psikanaliz ve Psikodinamik Psikoterapiler | |
4 | Psikanaliz ve Psikodinamik Psikoterapiler | |
5 | Kişi Merkezli Psikoterapi | |
6 | Akılcı Duygusal Davranış Terapisi-ADTS | |
7 | Etkileşimsel Analiz | |
8 | Davranışsal Terapi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bilişsel davranışçı terapi | |
11 | Varoluşçu Yaklaşımlar | |
12 | Gestalt Terapisi / Psikodrama | |
13 | Psikoterapi teorilerindeki farklılıklar ve benzerlikler | |
14 | Değerlendirme |
Current psychotherapies, R . Corsini, Australia: Brooks/Cole, Cengage Learning, 2011. Counseling and psychotherapy: theories and interventions, D. Capuzzi, D.R.. Gross, Upper Saddle River, N.J.: Pearson Merrill/Prentice Hall, 2007. Counselling Skills for Health Professionals, Philip Burnard 4th ed., Nelson Thomas Ltd. |
The art of helping in the 21st century. R.R. Carkhuff, 8th ed., Human Resource Development Press, Inc., 2000. The art of integrative counselling, G. Corey, Belmont, CA: Thomson/Brooks-Cole, 2009. Critical issues in psychotherapy: translating new ideas into practice, B.D. Slife, R.N. Williams, S.H..Barlow, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2011. Becoming a therapist: what do I say, and why?, S. Bender, E. Messner, New York: Guilford Press, (2004). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 3 |
Proje | 6 | 12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 3 | 2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 41 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 |