DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikoterapi Teorileri PSYC 449 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Psikoterapinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek 2. Teorik psikoterapi bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek 3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek
Dersin İçeriği: Psikoterapi tanımı, endikasyonları, temel psikoterapi teknikleri, psikoterapi türleri ve teorileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin hangi durumda hangi psikoterapi tekniklerinin kullanılabileceğine dair bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Davranışı ve zihinsel süreçleri işe vuruk tanımları kullanarak betimleme, değerlendirme,
  • 2- Psikoterapi kuramlarının tarihini, gelişimsel evrelerini ve bunların özelliklerini, gözden geçirerek, birbirleriyle karşılaştırma ve her birinin avantajları ve sınırlılıklarını tanımlama, değerlendirme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Psikoterapi Teorilerine Giriş: Tarih
2 Psikoterapi nedir?
3 Psikanaliz ve Psikodinamik Psikoterapiler
4 Psikanaliz ve Psikodinamik Psikoterapiler
5 Kişi Merkezli Psikoterapi
6 Akılcı Duygusal Davranış Terapisi-ADTS
7 Etkileşimsel Analiz
8 Davranışsal Terapi
9 Ara Sınav
10 Bilişsel davranışçı terapi
11 Varoluşçu Yaklaşımlar
12 Gestalt Terapisi / Psikodrama
13 Psikoterapi teorilerindeki farklılıklar ve benzerlikler
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Current psychotherapies, R . Corsini, Australia: Brooks/Cole, Cengage Learning, 2011. Counseling and psychotherapy: theories and interventions, D. Capuzzi, D.R.. Gross, Upper Saddle River, N.J.: Pearson Merrill/Prentice Hall, 2007. Counselling Skills for Health Professionals, Philip Burnard 4th ed., Nelson Thomas Ltd.


DİĞER KAYNAKLAR

The art of helping in the 21st century. R.R. Carkhuff, 8th ed., Human Resource Development Press, Inc., 2000. The art of integrative counselling, G. Corey, Belmont, CA: Thomson/Brooks-Cole, 2009. Critical issues in psychotherapy: translating new ideas into practice, B.D. Slife, R.N. Williams, S.H..Barlow, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2011. Becoming a therapist: what do I say, and why?, S. Bender, E. Messner, New York: Guilford Press, (2004).


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2