Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1. Psikoterapinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek 2. Teorik psikoterapi bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek 3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek |
Dersin İçeriği: |
Psikoterapi tanımı, endikasyonları, temel psikoterapi teknikleri, psikoterapi türleri ve teorileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin hangi durumda hangi psikoterapi tekniklerinin kullanılabileceğine dair bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Davranışı ve zihinsel süreçleri işe vuruk tanımları kullanarak betimleme, değerlendirme,
- 2- Psikoterapi kuramlarının tarihini, gelişimsel evrelerini ve bunların özelliklerini, gözden geçirerek, birbirleriyle karşılaştırma ve her birinin avantajları ve sınırlılıklarını tanımlama, değerlendirme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
The art of helping in the 21st century. R.R. Carkhuff, 8th ed., Human Resource Development Press, Inc., 2000. The art of integrative counselling, G. Corey, Belmont, CA: Thomson/Brooks-Cole, 2009. Critical issues in psychotherapy: translating new ideas into practice, B.D. Slife, R.N. Williams, S.H..Barlow, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2011. Becoming a therapist: what do I say, and why?, S. Bender, E. Messner, New York: Guilford Press, (2004). |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek