| Akademik Birim: |
Psikoloji |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
1. Psikoterapinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek 2. Teorik psikoterapi bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek 3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek |
| Dersin İçeriği: |
Psikoterapi tanımı, endikasyonları, temel psikoterapi teknikleri, psikoterapi türleri ve teorileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin hangi durumda hangi psikoterapi tekniklerinin kullanılabileceğine dair bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Davranışı ve zihinsel süreçleri işe vuruk tanımları kullanarak betimleme, değerlendirme,
- 2- Psikoterapi kuramlarının tarihini, gelişimsel evrelerini ve bunların özelliklerini, gözden geçirerek, birbirleriyle karşılaştırma ve her birinin avantajları ve sınırlılıklarını tanımlama, değerlendirme
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
| The art of helping in the 21st century. R.R. Carkhuff, 8th ed., Human Resource Development Press, Inc., 2000. The art of integrative counselling, G. Corey, Belmont, CA: Thomson/Brooks-Cole, 2009. Critical issues in psychotherapy: translating new ideas into practice, B.D. Slife, R.N. Williams, S.H..Barlow, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2011. Becoming a therapist: what do I say, and why?, S. Bender, E. Messner, New York: Guilford Press, (2004). |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek