DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikopatolojide Seçme Konular PSYC 459 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikopatolojik olguların gelişimsel olarak ele alınmasına dair yaklaşımları, metotları ve temel bulguları benimsemesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Gelişimsel psikopatoloji, küçük çocuklar ve ergenlerin patolojisinin etiyolojisi ve gelişimsel yollarının incelenmesidir. Gelişimsel bir perspektiften bakıldığında, patoloji sadece bireye ait bir bozukluk olarak değil, daha çok birey ile bağlamı arasında bir uyum sorunu olarak algılanır. Çocukluk çağı psikolojik bozukluklarının incelenmesi, birçok araştırmacı ve psikologun benlik ve öteki, beden ve zihin arasındaki sınırları yeniden gözden geçirmesine yol açar. Psikopatoloji, gelişim süreci boyunca kişilerarası ilişkilere, eğitim durumlarına ve kurumsal tedaviye bağlı olarak değişir ve dönüşür. Bozuklukların nasıl oluştuğunu, geliştiğini ve bazen azaldığını anlamak için tüm bu yönler dikkate alınmalıdır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çocukluk ve ergenlik döneminde psikopatolojiyi gelişimsel açıdan anlamak.
  • 2- Psikopatolojik gelişim ve değişimlerin seyrini ve yollarını ayırt etmek.
  • 3- Gelişim sürecindeki paralellikleri ve farklılıkları anlamak ve patolojik işaretlerin ortaya çıkışını ayırt etmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Tipik Gelişimden Psikopatolojiye Konular
3 Bebek Psikopatolojisi: Tipik Gelişim ve Psikopatolojinin Ortaya Çıkışı
4 Anksiyete
5 Depresyon
6 Otizm ve Zihinsel Engellilik
7 Otizm ve Zihinsel Engellilik
8 DEHB I
9 DEHB II
10 Özel Öğrenme Güçlüğü
11 Davranış Bozukluğu
12 Ergenlik I: İntihar/Kendi Kendine Yaralama/Madde Kullanımı
13 Ergenlik II: Yeme Bozuklukları/Travmaya Bağlı Bozukluklar
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Winnicott, D.W. (1991). Playing and Reality. Psychology Press: Routhledge Classics Series.


DİĞER KAYNAKLAR

Sroufe, L. A. (1990). Considering normal and abnormal together : The essence of developmental psychopathology. Development and Psychopathology, 2, 335-348.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3