Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikopatolojik olguların gelişimsel olarak ele alınmasına dair yaklaşımları, metotları ve temel bulguları benimsemesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Gelişimsel psikopatoloji, küçük çocuklar ve ergenlerin patolojisinin etiyolojisi ve gelişimsel yollarının incelenmesidir. Gelişimsel bir perspektiften bakıldığında, patoloji sadece bireye ait bir bozukluk olarak değil, daha çok birey ile bağlamı arasında bir uyum sorunu olarak algılanır. Çocukluk çağı psikolojik bozukluklarının incelenmesi, birçok araştırmacı ve psikologun benlik ve öteki, beden ve zihin arasındaki sınırları yeniden gözden geçirmesine yol açar. Psikopatoloji, gelişim süreci boyunca kişilerarası ilişkilere, eğitim durumlarına ve kurumsal tedaviye bağlı olarak değişir ve dönüşür. Bozuklukların nasıl oluştuğunu, geliştiğini ve bazen azaldığını anlamak için tüm bu yönler dikkate alınmalıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çocukluk ve ergenlik döneminde psikopatolojiyi gelişimsel açıdan anlamak.
- 2- Psikopatolojik gelişim ve değişimlerin seyrini ve yollarını ayırt etmek.
- 3- Gelişim sürecindeki paralellikleri ve farklılıkları anlamak ve patolojik işaretlerin ortaya çıkışını ayırt etmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.