DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Psikoloji Semineri |
PSYC 481 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
BERNA ARSLAN UZUNDAĞ |
Dersin Amacı: |
Bu ders, bu süreçlerin zihinsel, duygusal ve fiziksel sağlığımızı nasıl etkileyebileceğine odaklanmanın yanı sıra, iki temel insan deneyimini -görme ve bakım verme- gözden geçirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Yaşlanma ve bakımın sosyal, kurumsal, ilişkisel ve aynı zamanda bireysel yönleri, güncel bilimsel literatür ve araştırma bulguları ışığında incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Psikolojinin kuramsal bilgisini, bakım verenlerin ve alıcıların dahil olduğu çeşitli uygulamalı ortamlarda uygulamak.
- 2- Yaşlanma ile ilgili insani fiziksel, davranışsal, duygusal ve bilişsel süreçleri tanımlamak ve açıklamak
- 3- Deneysel kanıtları ve kuramları ve konuyla ilgili önceki bulguları kullanarak iddiaları eleştirel olarak değerlendirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bebeklik Araştırmaları |
|
3 |
Algı |
|
4 |
Algı ve Benlik Düzenleme |
|
5 |
Birlikte Dikkat |
|
6 |
Dile Giriş |
|
7 |
Dil |
|
8 |
Dil |
|
9 |
Proje Başlığı Sunumu |
|
10 |
Çevresel Faktörler ve Sosyoekonomik Durum |
|
11 |
Ebeveynlik |
|
12 |
Ebeveynlik |
|
13 |
Proje Sunumu |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
The Body Keeps the Score: Brain, Mind and Body in the healing of Trauma (2015) by B. A. Van der Kolk |
DİĞER KAYNAKLAR
Opening up By Writing It Down (2016) by J. W. Pennebaker and J. M Smyth. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek