DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dil Gelişimi |
PSYC 406 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: |
Bu ders dil gelişimini yaşam boyu incelemeyi hedeflemektedir. Bu ders hem dil gelişim teorilerini etraflıca ele almayı hem de sembolik bir sistem olan dilin karmaşıklık ve eşsiz gelişimini incelemeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders dil gelişimini içeren konuları kapsamaktadır. Dilin farklı yaş dönemlerindeki gelişimi gelişimsel perspektiften incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dilin gelişimindeki yapı taşlarını öğrenmek
- 2- Dil gelişim teorilerini ve yaklaşımlarını ele almak
- 3- Dil gelişiminin nöroanatomisi ve nörofizyolojisini anlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dil Gelişimi: Başlangıç |
|
2 |
Dil Gelişiminin Temel Yapı Taşları |
|
3 |
Dil Gelişiminin Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi |
|
4 |
Ara Sınav |
|
5 |
Dil Gelişimi Bilimi ve Dil Gelişimi Teorileri |
|
6 |
Bebeklik Döneminde Dil Gelişimi |
|
7 |
Erken Çocuklukta Dil Gelişimi |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Okulöncesi Dönemde Dil Gelişimi |
|
10 |
Genie: Vaka İncelemesi ve Tartışma |
|
11 |
Okul-çağı çocuklarda Dil Gelişimi |
|
12 |
Dil Çeşitliliği |
|
13 |
Dil Gelişim Bozuklukları |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Language Development From Theory to Practice (3rd Edition) 3rd Edition by Khara L. Pence Turnbull (Author), Laura M. Justice (Author). |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek