DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Bilişsel Gelişim |
PSYC 407 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
BERNA ARSLAN UZUNDAĞ |
Dersin Amacı: |
Bilişsel gelişim alanındaki teori, araştırmalar ve uygulamalara dair eleştirel bir genel bakış sunmak |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, bilişsel gelişimin ana alanlarındaki gelişimsel değişim bebeklik ve çocukluk dönemine odaklanarak işlenecektir. Bilişsel gelişime dair ana kuramlar incelendikten sonra, bilişin ana alanlarının (örn. algı ve dikkat, yürütücü işlevler, dil, bellek) gelişimine odaklanılacaktır. Bilişsel gelişime etki eden sosyal ve çevresel unsurlar ve bu etkinin eğitim ve toplum açısından önemi tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel gelişimdeki ana kuram ve temel kavramları anlama.
- 2- Bilişsel gelişimde önemli ve güncel görgül bulgular hakkında bilgi sahibi olma.
- 3- Bilişsel gelişim makalelerini eleştirel bir gözle değerlendirebilme
- 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 5- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, ödevler, tartışma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction |
|
2 |
Theories of cognitive development |
|
3 |
Learning about the world: Perception and attention |
|
4 |
Controlling behaviors, thoughts, and emotions: Executive functions |
|
5 |
Communicating with others: Language & communication |
|
6 |
Communicating with others: Language & communication |
|
7 |
MIDTERM |
|
8 |
Remembering events and learning new skills: Memory |
|
9 |
Thinking about other people’s thoughts: Theory of mind |
|
10 |
Thinking about other people’s thoughts: Theory of mind |
|
11 |
Intelligence |
|
12 |
Social-environmental factors: Parenting |
|
13 |
Social-environmental factors: Technology |
|
14 |
Conducting research in cognitive development |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Children’s Thinking. Authors: Robert S. Siegler, Martha Wagner Alibali; Pearson, 4th ed. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ödev |
5 |
25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
35 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 6 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek