DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kantitatif Karar Verme Teknikleri |
BUS 325 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
İşletme |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Analitik karar verme teknikleri dersi karar verme teknikleri ile ilgili terimleri, problem çözme tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği: |
Bu ders lineer/nonlineer programlama, gol programlama, ulaşım, proje yönetimi, nicel karar verme gibi çeşitli matematik modelleme ve nicel analiz yöntemlerinin tanımlanma ve çözüm yöntemlerinin öğretilmesini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çeşitli gerçek hayat problemlerini nicel analiz perspektifinden değerlendirebilmek ve çözüme yönelik uygun matematik modeli oluşturabilmek
- 2- Matematik model olarak ifade edilen problemi grafik yöntem ve/veya Excel Solver kullanarak çözüme ulaştırabilmek,
- 3- Ulaşılan çözümü yorumlayabilmek ve üçüncü şahıslara efektif olarak aktarabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konuların sınıfta ögretme ve problem çözme |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ch1. Nicel analiz tekniklerine giriş |
|
2 |
Ch7. Lineer programlama: Grafik Yöntem
|
|
3 |
Ch7. Lineer programlama: Grafik Yöntem |
|
4 |
Ch8. LP problem çözme
|
|
5 |
Ch8. LP problem çözme |
|
6 |
Ch7. Hassasiyet analizi
|
|
7 |
Ch9. Ulaşım Modeli
|
|
8 |
Ch9. Ulaşım Modeli
|
|
9 |
Ch10. Tamsayı, Amaç, lineer olmayan program modelleme
|
|
10 |
Ch12. Proje Yönetimi
|
|
11 |
Ch12. Proje Yönetimi |
|
12 |
Ch3. Karar Analizi |
|
13 |
Ch3. Karar Analizi |
|
14 |
Dersin Genel tekrarı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Quantitative Analysis for Management, B. Render, R.M. Stair, Jr., M.E. Hanna, Pearson, 11th edition 2012. |
DİĞER KAYNAKLAR
Quantitative Analysis for Management, B. Render, R.M. Stair, Jr., M.E. Hanna, Pearson, 11th edition 2012.
Stevenson, W.J., ?Operations Management?, 7th or 8th edition, Prentice Hall. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
2 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
3 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 11 | 33 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek