DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Pazarlamanın Prensipleri BUS 331 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere pazarlamanın nasıl işlediğini, pazarlamanın işlevselliğini öğretmeyi ve bu
bilgileri başarılı pazarlama stratejileri geliştirmek ve uygulamakta kullanmayı amaç edinir
Dersin İçeriği: Pazarlamaya giriş olarak tasarlanan bu ders öğrencilere pazarlamaya dair genel kavramları,
teoriler ve yaklaşımları güncel pazarlama teorilerini ve yaklaşımlarını da konular içerisinde
harmanlayarak sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlamanın ilkelerini ve anahtar terimlerinin edinimleri
  • 2- Pazarlama kavramlarının kişinin kendine uygulanışı
  • 3- Pazarlamanın işlevselliği, tüketici açısından pazarlamanın önemi ve işlevselliği, pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasının edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri yüzyüze


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Çevre Analizi Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
3 Tüketici Davranışı Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
4 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
5 Ürün / Servis Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
6 Fiyatlandırma Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
7 ara sınav
8 dağıtım Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
9 Küresel Pazarlama Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
10 Küresel Pazarlama Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
11 Pazarlama İletişimi Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
12 Reklam Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
13 Dijital İletişim Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm
14 Sosyal Sorumluluk ve Etik Kotler & Armstrong `dan ilgili bölüm


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Philip Kotler and Gary Armstrong, Principles of Marketing, 17th edition, GE Pearson. 2018


DİĞER KAYNAKLAR

Harvard Business Review makaleleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - 30
Final Sınavı - 40
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati21530
Ödev13030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler155
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21530
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3