DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri BUS 401 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı, gerek kalitatif, gerekse kantitatif araştırmayı planlama ve karar verme sürecine entegre etmek için gereken bilgi ve beceriyi sağlamak, araştırmanın etik boyutlarını vurgulamak, araştırma teklifi hazırlayabilmek, veri toplama ve analiz aşamaları dahil olmak üzere bir araştırmanın nasıl yürütüleceğini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Giriş ve Araştırma Etiği, Araştırmanın tanımı, kapsamı, Araştırmanın işletme yönetimindeki yeri, Dünyada ve Türkiye’de Araştırma Sektörü, Araştırmalarda etik kurallar, Araştırma Süreci ve Araştırma probleminin tanımlanması, Araştırma Tasarımı ve Türleri, Kalitatif ve Kantitatif Araştırma Yöntemleri, Nicel araştırmada veri türleri ve veri Toplama Yöntemleri, İkincil ve birincil veri, Anket, Gözlem Formu, Ölçme ve Ölçekleme, Tutum ölçekleri, Veri Analiz Tekniğinin Seçimi ve Temel istatistiksel testlere bakış, Veri giriş, temel işlemler, Veri Analizi: Parametrik testler-Gruplar arası farklılık sınamasında kullanılan testler, Veri Analizi : Korelasyon ve Regresyon Analizi, Veri Analizi: Çok değişkenli: Faktör analizi
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemlerinin planlanması ve karar alma süreçleri ile bütünleştirebilme bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 2- Araştırmada etik değerlerin kavranması bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 3- Bilimsel araştırma sürecinin adımlarının öğrenilmesi.
  • 4- Araştırma tasarımı, veri toplama, veri analizi ve yorumlama aşamalarının öğrenilmesi.
  • 5- Sayısal veri analizi tekniklerinin uygulanması.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri İnteraktif konu anlatımı, sınıf içi vaka tartışmaları, grup projesi ve bilgisayar laboratuarında veri analiz uygulamaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş
2 Giriş ve Araştırma Etiği 2,3
3 Araştırma probleminin tanımlanması ve Araştırma Yaklaşımı Geliştirme 3,4
4 İçsel ve Dışsal İkincil Veri, Analiz & Analitik 1,5
5 Kalitatif Araştırma : Yapısı ve Türleri 1
6 Anket ve Kantitatif Gözlem Yöntemleri 1,5
7 Ara sınav & Konuk konuşmacı
8 Ölçme-Ölçekleme, Tutum Ölçümü 5,6
9 Anket formu tasarımı 5
10 Veri Analiz Tekniğinin Seçimi, Veri hazırlama ve Ön veri Analizi 5
11 Veri Analizi: Parametrik Testler ve SPSS uygulaması : Gruplar arası farkın testi 5,6
12 Veri Analizi: Parametrik Testler ve SPSS uygulaması : Korelasyon ve Regresyon Analizi 5,6
13 Veri Analizi: Parametrik Testler ve SPSS uygulaması : Faktör Analizi 5,6
14 Rapor yazım ve Sunumlar 4, 1, 3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Malhotra, Birks & Nunan, (2017), Marketing Research: An applied approach, 5/E,Pearson

Zikmund, W. G., Babin, B. J., Carr, J. C., & Griffin, M. (2013). Business Research Methods. Cengage Learning.

Field, Andy (2017) Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics, Sage Publications, 5th Ed.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders notları ve derste tartışılan vakalar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 10 5
Uygulama 2 5
Proje 1 15
Ödev 3 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 15
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati31030
Uygulama2510
Proje11515
Ödev3515
Sunum/Jüriye Hazırlık155
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler155
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5