DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Uygulamalı Tüketici Davranışları |
BUS 336 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
İşletme |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Tüketiciler, gördükleri reklamların ve bilginin niteliğini ve satın aldıkları markaların özelliklerini belirlemek için daha fazla güçlenmektedirler. Tüketicilerin daha fazla güçlendiği bir ortamda tüketici geri bildirimlerini anlamaya çalışacağız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tüketici davranışlarını tanımlar ve motivasyon, algı, kişilik, yaşam tarzı ve değerlerin önemini açıklama edinimi
- 2- Antropoloji, psikoloji, sosyoloji ve ekonomi alanından ödünç alınan tüketici davranışlarındaki farklı yaklaşımları ve teorileri tartışma edinimi
- 3- Tüketici karar verme sürecini açıklar ve karlı ve uzun vadeli ilişki kurmak için pazarlama stratejileri geliştirme edinimi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz yüze |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Teknoloji ile Tüketici Davranışları |
|
3 |
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma |
|
4 |
Motivasyon ve Kişilik |
|
5 |
Algı |
|
6 |
Öğrenme |
|
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Müşteri Tutumları |
|
9 |
Tüketiciyi İkna Etmek |
|
10 |
Baskı ve Yayın Reklamcılığından Sosyal Medya ve Mobile |
|
11 |
Referans Gruplar ve Fısıltı Pazarlaması |
|
12 |
Aile ve Sosyal Tutum |
|
13 |
Kültürün Etkileri |
|
14 |
Tüketici Karar Verme ve Yeniliklerin Yayılması |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
L.G. Schiffman and J. L. Wisenblit. 2015. Consumer Behavior, Pearson Education Inc. (Required) |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Ödev |
4 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek