DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Örgüt Teorisi ve Dizaynı |
BUS 430 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
İşletme |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı örgütleri anlamak, tasarlamak ve yönetmeye ilişkin kavram, çerçeve ve araçları teorik ve uygulamalı olarak aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders örgütlerin yapısı ve işleyişi; ekonomik, sosyal, politik ve teknolojik çevre ile etkileşimleri ve değişim süreçlerini incelemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel örgüt teori ve uygulamalarını öğrenilmesi.
- 2- Örgütlerin çevresinde yer alan önemli aktör ve kurumların tanınması
- 3- Çeşitli durumsal faktörlerin örgüt tasarımı üzerindeki etkisi konusunda bilgi edinimi
- 4- Örgüt tasarımı ile örgütsel stratejiler arasındaki etkileşim konusunda bilgi edinimi
- 5- Teknoloji ve örgütsel etkinlik ilişkisinin kavranması
- 6- Örgütlerin çevreye uyum sağlamak üzere hangi yollarla değişim geçirdiği konusunda bilgi edinimi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, örnek olay analizleri, grup çalışmaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Örgütler ve Örgütsel Etkinlik |
Jones, Chapter 1 |
2 |
Örgütler ve Örgütsel Etkinlik |
Jones, Chapter 1 |
|
3 |
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik |
Jones, Chapter 2 |
4 |
Değişen Global Dünyada Örgütlenme |
Jones, Chapter 3 |
5 |
Örgüt Tasarımı ile ilgili Temel İlkeler |
Jones, Chapter 4 |
6 |
Örgüt Tasarımı: Otorite ve Kontrol |
Jones, Chapter 5 |
7 |
Örgüt Tasarımı: Otorite ve Kontrol |
Jones, Chapter 5 |
8 |
Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon |
Jones, Chapter 6 |
9 |
Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon |
Jones, Chapter 6 |
10 |
Global Çevrede Örgüt Tasarımı ve Stratejisi |
Jones, Chapter 8 |
11 |
Örgütsel Değişim |
Jones, Chapter 10 |
12 |
Örgütsel Dönüşümler |
Jones, Chapter 11 |
13 |
Örgütsel Dönüşümler |
Jones, Chapter 11 |
14 |
Karar Alma ve Örgütsel Öğrenme |
Jones, Chapter 12 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
G. R. Jones, 2013. Organizational Theory, Design and Change (7th ed.). Essex, England: Pearson. |
DİĞER KAYNAKLAR
Online yayınlar (örn. Business Week, The Wall Street Journal, Fortune, The Economist) |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
4 |
50 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek