DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Örgüt Teorisi ve Dizaynı BUS 430 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı örgütleri anlamak, tasarlamak ve yönetmeye ilişkin kavram, çerçeve ve araçları teorik ve uygulamalı olarak aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders örgütlerin yapısı ve işleyişi; ekonomik, sosyal, politik ve teknolojik çevre ile etkileşimleri ve değişim süreçlerini incelemektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel örgüt teori ve uygulamalarını öğrenilmesi.
  • 2- Örgütlerin çevresinde yer alan önemli aktör ve kurumların tanınması
  • 3- Çeşitli durumsal faktörlerin örgüt tasarımı üzerindeki etkisi konusunda bilgi edinimi
  • 4- Örgüt tasarımı ile örgütsel stratejiler arasındaki etkileşim konusunda bilgi edinimi
  • 5- Teknoloji ve örgütsel etkinlik ilişkisinin kavranması
  • 6- Örgütlerin çevreye uyum sağlamak üzere hangi yollarla değişim geçirdiği konusunda bilgi edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, örnek olay analizleri, grup çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Örgütler ve Örgütsel Etkinlik Jones, Chapter 1
2 Örgütler ve Örgütsel Etkinlik Jones, Chapter 1
3 Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik Jones, Chapter 2
4 Değişen Global Dünyada Örgütlenme Jones, Chapter 3
5 Örgüt Tasarımı ile ilgili Temel İlkeler Jones, Chapter 4
6 Örgüt Tasarımı: Otorite ve Kontrol Jones, Chapter 5
7 Örgüt Tasarımı: Otorite ve Kontrol Jones, Chapter 5
8 Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon Jones, Chapter 6
9 Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon Jones, Chapter 6
10 Global Çevrede Örgüt Tasarımı ve Stratejisi Jones, Chapter 8
11 Örgütsel Değişim Jones, Chapter 10
12 Örgütsel Dönüşümler Jones, Chapter 11
13 Örgütsel Dönüşümler Jones, Chapter 11
14 Karar Alma ve Örgütsel Öğrenme Jones, Chapter 12


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

G. R. Jones, 2013. Organizational Theory, Design and Change (7th ed.). Essex, England: Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR

Online yayınlar (örn. Business Week, The Wall Street Journal, Fortune, The Economist)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 50
Final Sınavı 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12020
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar51050
Final Sınavı13838
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5                  
OC6