| Akademik Birim: |
İşletme |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı örgütleri anlamak, tasarlamak ve yönetmeye ilişkin kavram, çerçeve ve araçları teorik ve uygulamalı olarak aktarmaktır. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders örgütlerin yapısı ve işleyişi; ekonomik, sosyal, politik ve teknolojik çevre ile etkileşimleri ve değişim süreçlerini incelemektedir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel örgüt teori ve uygulamalarını öğrenilmesi.
- 2- Örgütlerin çevresinde yer alan önemli aktör ve kurumların tanınması
- 3- Çeşitli durumsal faktörlerin örgüt tasarımı üzerindeki etkisi konusunda bilgi edinimi
- 4- Örgüt tasarımı ile örgütsel stratejiler arasındaki etkileşim konusunda bilgi edinimi
- 5- Teknoloji ve örgütsel etkinlik ilişkisinin kavranması
- 6- Örgütlerin çevreye uyum sağlamak üzere hangi yollarla değişim geçirdiği konusunda bilgi edinimi
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, örnek olay analizleri, grup çalışmaları |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
| 1 |
Örgütler ve Örgütsel Etkinlik |
Jones, Chapter 1 |
| 2 |
Örgütler ve Örgütsel Etkinlik |
Jones, Chapter 1 |
|
| 3 |
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik |
Jones, Chapter 2 |
| 4 |
Değişen Global Dünyada Örgütlenme |
Jones, Chapter 3 |
| 5 |
Örgüt Tasarımı ile ilgili Temel İlkeler |
Jones, Chapter 4 |
| 6 |
Örgüt Tasarımı: Otorite ve Kontrol |
Jones, Chapter 5 |
| 7 |
Örgüt Tasarımı: Otorite ve Kontrol |
Jones, Chapter 5 |
| 8 |
Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon |
Jones, Chapter 6 |
| 9 |
Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon |
Jones, Chapter 6 |
| 10 |
Global Çevrede Örgüt Tasarımı ve Stratejisi |
Jones, Chapter 8 |
| 11 |
Örgütsel Değişim |
Jones, Chapter 10 |
| 12 |
Örgütsel Dönüşümler |
Jones, Chapter 11 |
| 13 |
Örgütsel Dönüşümler |
Jones, Chapter 11 |
| 14 |
Karar Alma ve Örgütsel Öğrenme |
Jones, Chapter 12 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek