Akademik Birim: |
Uluslararası Ticaret ve Finansman |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1. Finansal piyasalar ve kurumların temel calışma prensiplerini, bankacılığa odaklı olarak öğrencilerin tanımaları
2. Farklı banka tiplerinin fonksiyonlarını öğrenmeleri
3. Banka yonetiminin temellerini öğrenmeleri
4. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin bankacilik sektörlerinin yapısını bilmeleri
5. Türk bankacılık ve finansal sistemini, tarihsel gelişimini ve bügünkü durumunu tanımaları |
Dersin İçeriği: |
Ders öğrencilere bankaların ekonomide oynadığı rolü ve bankacığı, aynı zamanda Türk ve diğer bazı ülke bankacılık sistemlerini tanıtmayı amaçlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Finansal piyasalar ve kurumların temel calışma prensiplerine, bankacılığa odaklı olarak, hakimdir.
- 2- Farklı banka tiplerinin fonksiyonlarını bilir.
- 3- Banka yonetiminin temellerini bilir.
- 4- Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin bankacilik sektörlerini tanır.
- 5- Türk bankacılık ve finansal sistemini, tarihsel gelişimini ve bügünkü durumuna hakimdir.
- 6- Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve araştırma sonuçlarını sunabilir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatım ve bireysel okuma ve ödevler.Öğrenciler grup olarak bir proje hazırlar ve projelerini hem yazılı hem de sözlü olarak sunarlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı: finansal aracilik ve bankaların finans piyasasındaki rolü |
|
2 |
Bankacılık tipleri
|
|
3 |
Uluslararası bankacılık |
|
4 |
Merkez bankacılığı
Odev 1: TCMB
|
|
5 |
Banka düzenleme ve denetleme
Odev 2: BDDK |
|
6 |
Ara sinav |
|
7 |
Banka bilançosu ve gelir gider tablosu
|
|
8 |
Banka yönetimi |
|
9 |
Bankacılık riskleri |
|
10 |
Türk bankacılık sektörü |
|
11 |
Türk bankacılık-dışı kurumlar
|
|
12 |
Karşılaştırmalı bankacılık piyasaları: AB, Amerika ve yükselen piyasalar |
|
13 |
Proje sunumları ve değerlendirmeler
|
|
14 |
Proje sunumları ve değerlendirmeler |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek