DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Oyunlar ve Stratejiler |
ECON 209 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Ekonomi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler. Nash dengesi. Baskın strateji dengesi. Statik oyunlar: Karma Stratejiler. Kolektif Oyunlar. Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi. Ardışık ve Statik Oyunlar. Strateji ve Oylama. Pazarlama. Piyasalar ve Rekabet. |
Dersin İçeriği: |
1- Oyun teorisinin temel kavramlarına hakim olma.
2- Oyun teorisinin ekonomi, işletme, hukuk, politika ve uluslararası ilişkiler disiplinlerindeki uygulamalarını öğrenme.
3- Oyun teorisi bağlamında matematiksel ilişkilere hakim olma.
4- Analitik ve sistemli düşünmenin geliştirilmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Doğu ve Güney Asya ile ilgili temel bilgilere sahip olmak
- 2- Düzgün bir İngilizce ile herhangi bir konu hakkında özgün bir rapor yazabilmek
- 3- Yüksek lisans seviyesinde aktif dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek
- 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları amacı ile ödevler verilecek ve bu ödevler bir hafta sonra toplanacaktır. Ders notları öğrencilerle paylaşılacak, öğrenci sınıfta işlenen konuları bu ders notları aracılığı ile tekrar edebilecektir. Öğrenciler sınıf içinde haftanın konusuna uygun oyunlar oynayacaklardır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oyun Teorisine Giriş |
Bölüm 1 |
2 |
Oyun Teorisine Giriş |
Bölüm 2 |
3 |
Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Saf Stratejiler |
Bölüm 4 |
4 |
Üstünlük ve Nash Dengelemesi |
Bölüm 4 |
5 |
Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Uygulamalar |
Bölüm 16 |
6 |
Açık Artırmalar |
Bölüm 16 |
7 |
Fiyat Rekabeti |
Lecture Notes |
8 |
Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Karışık Stratejiler |
Bölüm 7 |
9 |
Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Karışık Stratejiler |
Bölüm 8 |
10 |
Toplu Eylem Oyunları |
Bölüm 12 |
11 |
Sıralı Hamleli Oyunlar |
Bölüm 3 |
12 |
Eşzamanlı ve Sıralı Hamleleri Birleştirme |
Bölüm 6 |
13 |
Sıralı Hamleli Oyunlar: Uygulamalar (Taahhüt) |
Bölüm 10 |
14 |
Pazarlık ve Strateji ve Oylama |
Bölüm 17&15 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Avinash Dixit and Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2004 |
DİĞER KAYNAKLAR
Avinash Dixit and Barry Nalebuff, Thinking Strategically, Norton, 1991 .
Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press 2004. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Uygulama |
5 |
30 |
Ödev |
6 |
50 |
Total: |
25 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Ödev | 6 | 10 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 152 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek