DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Web ve Sosyal Medya Analizi MIS 326 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Yönetim Bilişim Sistemleri
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Mehmet Aydın
Dersi Veren(ler): Mehmet Aydın
Dersin Amacı: Web analitik ve sosyal medya analitik alanında Kuramsal-bilgi ve pratik uygulama becerisinin geliştirilmesi. Web 2.0 ve 3.0 paradigma değişimi ve sosyal medya analitikte yenilikleri verinin işten zekaya dönüşmesini sağlayacak bilgi ve becerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği: Yönetimsel ve operasyönel özellikleri ile web ve sosyal medya analitik, sosyal medyada analitiğinin 7 katmanda irdelenmesi, içerik analitik teknikleri, ağ ve ilişki analitik teknikleri, lokasyon ve mobil web analitik, büyük veri kapsamında web ve sosyal medya analitik tekniklerinin kullanılması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Web1,2, 3 paradigmaları, web analitik sürecinin aşamaları ve yönetilmesi,
  • 2- Web analitik metriklerinin temelleri, SEO, hipotez geliştirme, büyük Veri karakteristiğini bilmek,
  • 3- Metriklerin iş zekâsı ile ilişkilendirebilme (KPI, Metrikler)
  • 4- İçerik Analitiği ve Büyük Veri Özelliklerini ayrıştırabilme ve analitik sürecinde dikkate alınması
  • 5- Sosyal medya analitiğindeki temel teknikler
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze, proje takım çalışması, vaka analizi, analitik ara ve gereçlerin kullanımı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction to Web Analytics and Social Media
2 Analyzing Vendor Solutions and Selection
3 Analytics Metrics and Measurements
4 Holiday
5 Content Analysis-Case Study, GuestSpeaker*
6 Content Analysis-Case Study, GuestSpeaker*, Assg/Q
7 TBD
8 KPIs and aligning data analytics with executive agenda
9 Midterm Examination*
10 Social Media Planning, Competitive Intelligence, GuestSpeaker*
11 Convergence of Web, Social Media and Mobile, GuestSpeaker*
12 Social Media and Networks Analysis
13 Social Networks and Communities (Con’t)
14 Big Data Analysis: Issues, Trends, Opportunities, GuestSpeaker*


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Web Analytics 2.0, Avinash Kaushik, Wiley Publishing, ISBN: 978-0-470-13065-0

In addition to the textbook we shall use case studies and some chapters from Analyzing Social Media Networks with NodeXL: Insights from a Connected World, ISBN-13: 978-0123822291


DİĞER KAYNAKLAR

Vakalar ve Akademik Okumalar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 2 30
Final Sınavı 1 40
Ara Sınavlar 1 30
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje23060
Final Sınavı13030
Ara Sınavlar11818
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5