Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ayşe Hümeyra BİLGE & Ahmet Metin GER |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere mühendislik için gerekli matematiksel altyapıyı (türev, integral, lineer denklem sistemleri, lineer diferansiyel denklemler) vermektir. |
Dersin İçeriği: |
• Türev ve integralin mühendislik uygulamaları,
• Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları
• Lineer denklem sistemleri
• Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Matematiksel modelleme
- 2- Mühendislik problemlerine analitik çözümler bulabilme
- 3- Mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar paket programlarını kullanabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 4 modülden oluşmaktadır. Her modül, ders anlatımı, grup çalışması ve öğrenci sunum ve değerlendirmelerinden oluşmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
A.1) Matematiksel modelleme. Türev ve integral içeren mühendislik problemleri. Temel türev ve integral araçları. |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve uygulama problemleri dağıtılacaktır. Uygulamalar konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
2 |
A.2) Web kaynakları ve ssembolik/sayısal hesaplama araçları ile analitik ve nümerik integrasyon. Mühendislik problemlerine uygulamalar ve hata duyarlılığı problemleri. |
Öğrenciler derse uygulamalar ile ilgili bir ön hazırlık ile geleceklerdir. Derste ön hazırlıklar için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
3 |
A.3) Tartışma ve uygulama sunumları |
Öğrenciler uygulama problemlernin tartışacaklar ve sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
4 |
B.1) Diferansiyel denklem kavramı, üstel artış ve azalma, uygulamalar (örn. radyoaktif sönümlenme) |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve uygulama problemleri dağıtılacaktır. Uygulamalar konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
5 |
B.2) Kalitatif çözümler, asimptotik davranış. Vektör alanlarının bilgisayar araçları ile gösterimi, birinci mertebe denklemlerin kalitatif çözümleri (örn. Lojistik artım). |
Öğrenciler derse uygulamalar ile ilgili bir ön hazırlık ile geleceklerdir. Derste ön hazırlıklar için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir |
6 |
B.3) Tartışma ve uygulama sunumları |
Öğrenciler uygulama problemlernin tartışacaklar ve sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır.. |
7 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Sınıf çalışması |
8 |
C.1) Mühendislik problemlerinin lineer denklem sistemleri cinsinden ifade edilmesi. Lineer sistemlerin çözülebilirliği. |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve uygulama problemleri dağıtılacaktır. Uygulamalar konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir.Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve uygulama problemleri dağıtılacaktır. Uygulamalar konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir |
9 |
C.2) Lineer sistemlerin bilgisayar kullanılarak çözümü (MATLAB). Özdeğerler, özvektörler, köşegenleştirme. |
Öğrenciler derse uygulamalar ile ilgili bir ön hazırlık ile geleceklerdir. Derste ön hazırlıklar için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir |
10 |
C.3) Tartışma ve uygulama sunumları. |
Öğrenciler uygulama problemlernin tartışacaklar ve sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
11 |
D.1) 2. Mertebeden diferansiyel denklemler içeren mühendislik problemleri (örn. Salınımlar ve rezonans). Çözüm metotları, salınımlı ve salınımsız durumlar, asimptotik davranış (büyüme ve sönümlenme). Bilgisayar araçları (MATLAB) ile çözümleri çizdirme. Başlangıç koşullarına bağlılık. |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve uygulama problemleri dağıtılacaktır. Uygulamalar konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir |
12 |
D.2) Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler içeren mühendislik problemleri. Matris metotları ile çözümler. |
Öğrenciler derse uygulamalar ile ilgili bir ön hazırlık ile geleceklerdir. Derste ön hazırlıklar için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir |
13 |
D.3) Tartışma ve uygulama sunumları.. |
Öğrenciler uygulama problemlernin tartışacaklar ve sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
14 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Sınıf çalışması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek