| Akademik Birim: | Endüstri Mühendisliği | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yoktur | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu dersin  amacı endüstri mühendisliği öğrencilerine  üretim sistemleri ve yapıları hakkında temel bilgileri vermek ve üretim planlama ve kontrol için kullanılan metodları öğretmektir. Bunun yanında diğer bir amaç  endüstri mühendisliği öğrencilerinin  üretim planlama ve kontrol ile ilgili problemler üzerinde profosyonelce  çalısmasını sağlamaktır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Üretim sistemlerine giriş. Talep tahmin yöntemleri. Toplam üretim planlaması. Stok yönetimi. Malzeme ihtiyaç planlaması. İş sıralama ve ataması. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Matematiksel modellemeyi ve yöneylem araştırmasını  üretim planlama ve kontrol ile ilgili problemlere uygulayabilmek2- Problemlere yaklaşırken sistem anlayışını benimseyebilmek3- Karar zincirlerini, sistem bileşenlerini, bileşen ilişkilerini ve planlama hiyerarşisini anlayabilmek4- Üretim planlama ve kontrolünün amacını ve  endüstri mühendisliği kariyerine katkısını anlayabilmek5- Üretim planlama ve kontrol ile ilgili problemleri analiz ederek çözüm yöntemleri geliştirmek
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Grup projesi: Öğrenciler 2-4 kişilik gruplar halinde bir fabrikada belirledikleri bir probleme derste öğrenilen yöntemleri kullanarak bir çözüm geliştireceklerdir. Bilgisayar kullanımı: Linear problemler geliştirme ve bir optimizasyon yazılımı kullanarak çözülmesi beklenmektedir. | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
| Sipper, D. and Bulfin, Jr., R.L., Production: Planning, Control, and Integration, McGraw-Hill, Inc., 1998.M. Parkin,(2003) Economics, 6th edition, Addison Wesley. Steven Nahmias, Production &Operations Analysis, Fifth edition, McGraw-Hill, 2005.
 Class presentations and case studies.
 | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek