Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Teknik Çizim | INE 205 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersi Veren(ler): | MİNE SARAÇ STROPPA |
Dersin Amacı: | Bu kurs lisans öğrencilerine temel mühendislik çizim yöntemlerini öğretmek ve böylece öğrencilerin tasarım fikirlerini serbest el çizimleri ve/veya bilgisayar destekli teknik çizimler vasıtası ile diğer tarafa iletebilecek kadar bilgi ve tecrübe kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1. Çizim Aletleri ve Giriş 2. Norm el yazısı 3. Görünüş Çıkarma 4. Kesit alma 5. Tolerans ve yüzey Pürüzlülüğü 6. Ölçülendirme 7. Cıvata ve Somun Montaj resimleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders notları ve Solidworks kullanarak lab. çalışması. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçü,Çizim Aletleri ve Giriş | |
2 | Norm Yazı ve Çizgi Çeşitleri | |
3 | Dairesel Çizimler | |
4 | Görünüş Çıkarma | |
5 | Görünüş Çıkarma | |
6 | Görünüş Çıkarma | |
7 | Görünüş Çıkarma | |
8 | Kesit Alma | |
9 | Kesit Alma | |
10 | Kesit Alma | |
11 | Ölçülendirme | |
12 | Ölçülendirme | |
13 | Tolerans ve Yüzey Kalitesi | |
14 | Cıvata Montaj |
None |
Technical Drawing (12th Edition), Giesecke et al. Publisher: Prentice Hall, 816 sayfa, 2003. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 50 |
Ödev | 8 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 3 | 30 |
Total: | 12 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 38 | 38 |
Ödev | 8 | 2 | 16 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 |