DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Deney Tasarımı |
INE 315 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yoktur |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Funda SAMANLIOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders deney tasarımını, deneylerde veri analizini, ve mühendislik uygulamalarını tanıtır. |
Dersin İçeriği: |
Planlanan deneylerde veri analizine giriş. Çok faktörlü varyans analizi, ürün ve süreç tasarımı optimizasyonu için kesirli faktöriyel tasarımların ortogonal dize ve doğrusal grafik uygulamaları. Regresyon analizi ve mühendislik uygulamaları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Herhangi bir ürün ya da süreç içinde varyans nedenlerini açıklamak
- 2- İstatistiksel deney tasarlamak
- 3- Varyans Analizi (ANOVA) kullanarak deneylerden elde edilen verileri analiz etmek
- 4- Çeşitli faktörler ve etkileşimleri ile deney tasarlamak
- 5- Matematiksel modeller geliştirmek ve doğrusal ve doğrusal olmayan regresyon gerçekleştirmek
- 6- Ürünleri ve süreçleri iyileştirmek için istatistiksel deney tasarım yöntemleri kullanmak ve böylece sistemlerinin kalitesini artırmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bilgisayar kullanımı (MINITAB) |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş |
|
1 |
2 |
İstatistiksel Analiz ve Karşılaştırmalı Deneyler |
|
2 |
3 |
İstatistiksel Analiz ve Karşılaştırmalı Deneyler |
|
2 |
4 |
İstatistiksel Analiz ve Karşılaştırmalı Deneyler |
|
2 |
5 |
Tek Faktörlü Deneyler ve ANOVA |
|
3 |
6 |
Tek Faktörlü Deneyler ve ANOVA |
|
3 |
7 |
Tesadüf Blok Tasarımı ve Latin Kareler Hakkında Seçilmiş Konular |
|
4,5 |
8 |
Tesadüf Blok Tasarımı ve Latin Kareler Hakkında Seçilmiş Konular |
|
4,5 |
9 |
Tesadüf Blok Tasarımı ve Latin Kareler Hakkında Seçilmiş Konular |
|
4,5 |
10 |
Faktöriyel Tasarım |
|
4,5 |
11 |
Faktöriyel Tasarım |
|
4,5 |
12 |
Faktöriyel Tasarım |
|
4,5 |
13 |
Seçilmiş Konular (Uygulamalar) |
|
6 |
14 |
Seçilmiş Konular (Uygulamalar) |
|
6 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Montgomery, Douglas C., Design and Analysis of Experiments, Fifth Edition, John Wiley & Sons, NY, 2005 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
4 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
7 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek