| Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yoktur |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu ders deney tasarımını, deneylerde veri analizini, ve mühendislik uygulamalarını tanıtır. |
| Dersin İçeriği: |
Planlanan deneylerde veri analizine giriş. Çok faktörlü varyans analizi, ürün ve süreç tasarımı optimizasyonu için kesirli faktöriyel tasarımların ortogonal dize ve doğrusal grafik uygulamaları. Regresyon analizi ve mühendislik uygulamaları. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Herhangi bir ürün ya da süreç içinde varyans nedenlerini açıklamak
- 2- İstatistiksel deney tasarlamak
- 3- Varyans Analizi (ANOVA) kullanarak deneylerden elde edilen verileri analiz etmek
- 4- Çeşitli faktörler ve etkileşimleri ile deney tasarlamak
- 5- Matematiksel modeller geliştirmek ve doğrusal ve doğrusal olmayan regresyon gerçekleştirmek
- 6- Ürünleri ve süreçleri iyileştirmek için istatistiksel deney tasarım yöntemleri kullanmak ve böylece sistemlerinin kalitesini artırmak
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bilgisayar kullanımı (MINITAB) |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
| 1 |
Giriş |
|
1 |
| 2 |
İstatistiksel Analiz ve Karşılaştırmalı Deneyler |
|
2 |
| 3 |
İstatistiksel Analiz ve Karşılaştırmalı Deneyler |
|
2 |
| 4 |
İstatistiksel Analiz ve Karşılaştırmalı Deneyler |
|
2 |
| 5 |
Tek Faktörlü Deneyler ve ANOVA |
|
3 |
| 6 |
Tek Faktörlü Deneyler ve ANOVA |
|
3 |
| 7 |
Tesadüf Blok Tasarımı ve Latin Kareler Hakkında Seçilmiş Konular |
|
4,5 |
| 8 |
Tesadüf Blok Tasarımı ve Latin Kareler Hakkında Seçilmiş Konular |
|
4,5 |
| 9 |
Tesadüf Blok Tasarımı ve Latin Kareler Hakkında Seçilmiş Konular |
|
4,5 |
| 10 |
Faktöriyel Tasarım |
|
4,5 |
| 11 |
Faktöriyel Tasarım |
|
4,5 |
| 12 |
Faktöriyel Tasarım |
|
4,5 |
| 13 |
Seçilmiş Konular (Uygulamalar) |
|
6 |
| 14 |
Seçilmiş Konular (Uygulamalar) |
|
6 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek