DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Çok Amaçlı Karar Verme |
INE 317 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Funda SAMANLIOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere sınıfta öğretilen yöntemleri kullanarak nasıl çok ölçütlü karar verme problemlerini çözeceklerini öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders çok ölçütlü karar verme ile ilgili şu konuları tanıtır: Basit ağırlıklandırılmış toplam yöntemi (SAW), Ağırlıklandırılmış çarpım yöntemi (WPN), Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP), ELECTRE yöntemi, TOPSIS yöntemi, ANP yöntemi, Uzlaşık Programlama, ve Amaç Programlama. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel Çok Ölçütlü Karar Verme (ÇÖKV) konseptlerini tarif etmek.
- 2- Basit ağırlıklandırılmış toplam yöntemi (SAW) ve Ağırlıklandırılmış çarpım yöntemi (WPN) ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 3- AHP yöntemi ile ÇÖKV problemlerini çözmek
- 4- ELECTRE ve TOPSIS yöntemleri ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 5- ANP yöntemi ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 6- Uzlaşık programlama konusundaki temel konseptleri tarif etmek.
- 7- Amaç programlama problemleri için matematik modeller geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler, ödevler ve AHP ve ANP için Yazılım Kullanımı (Super Decisions Software) |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Çok Ölçütlü Karar Vermeye (ÇÖKV) Giriş |
Sunumlar, ders notları |
2 |
Çok Ölçütlü Karar Vermeye (ÇÖKV) Giriş |
Sunumlar, ders notları |
3 |
Teorik temeller ve fikirler |
Sunumlar, ders notları |
4 |
Basit ağırlıklandırılmış toplam / Ağırlıklandırılmış çarpım (WSM/WPM) yöntemleri |
Sunumlar, ders notları |
5 |
Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) |
Sunumlar, ders notları |
6 |
Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) |
Sunumlar, ders notları |
7 |
ELECTRE Yöntemi |
Sunumlar, ders notları |
8 |
ELECTRE yöntemi, TOPSIS Yöntemi |
Sunumlar, ders notları |
9 |
TOPSIS Yöntemi |
Sunumlar, ders notları |
10 |
Analitik Serim Süreci (ANP) |
Sunumlar, ders notları |
11 |
Analitik Serim Süreci (ANP) |
Sunumlar, ders notları |
12 |
Analitik Serim Süreci (ANP) |
Sunumlar, ders notları |
13 |
Uzlaşık Programlama |
Sunumlar, ders notları |
14 |
Amaç Programlama |
Sunumlar, ders notları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Derste yapılan sunumlar, ders notları ve konu hakkındaki bazı akademik makaleler.
Multi-Criteria Decision Making Methods: A Comparative Study by E. Triantaphyllou, 2000, ISBN: 0-7923-6607-7 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
4 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Ara Sınavlar |
2 |
40 |
Total: |
7 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek