| Akademik Birim: | Endüstri Mühendisliği | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yoktur | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modellerin uygulamalarını tanıtır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modellerin uygulamalarını tanıtır, özellikle de doğrusal ve tamsayı programlama ile dinamik programlamaya odaklanır. Dersin içerdiği konular; matematiksel programlama modellerinin formülasyonu ve bilgisayar çözümlemesi, doğrusal, tamsayı ve dinamik programlama modellerinin gerçek hayat uygulamalarıdır. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Çeşitli problemleri ifade edebilmek için doğrusal programlama modelleri geliştirmek ve modellerin çözümlerini yorumlamak2- Çeşitli problemleri ifade edebilmek için tamsayı programlama modelleri geliştirmek 3- Çeşitli problemlerin çözümü için dinamik programlama modelleri geliştirmek4- Doğrusal programlama, tamsayı programlama ve dinamik programlama modellerinin gerçek hayat uygulamalarını bilgisayar programı kullanarak çözmek
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bilgisayar kullanımı (MS Excel Eklentisi: OpenSolver) | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ | 
	| 1 | Matematiksel Modellemeye Giriş ve Konulara Genel bir Bakış |  | 1, 2, 3, 4 | 
	| 2 | Doğrusal Programlama Örnekleri |  | 1 | 
	| 3 | Doğrusal Programlama Modellerinin Kurulması  - I |  | 1 | 
	| 4 | Doğrusal Programlama Modellerinin Kurulması  - II |  | 1 | 
	| 5 | Laboratuar Dersi 1: Doğrusal Programlama Modellerinin OpenSolver ile Modellenmesi |  | 1, 4 | 
	| 6 | Özel Tip Doğrusal Programlama Modelleri - I |  | 1 | 
	| 7 | Özel Tip Doğrusal Programlama Modelleri - II |  | 1 | 
	| 8 | Doğrusal Programlama Modellerinin Sonuçlarının Yorumlanması ve Duyarlılı Analizi |  | 1 | 
	| 9 | Tamsayı Programlama & Tamsayı programlama Modellerinin Kurulması - I |  | 2 | 
	| 10 | Tamsayı programlama Modellerinin Kurulması - II |  | 2 | 
	| 11 | Laboratuar Dersi 2: Tamsayı Programlama Modellerinin OpenSolver ile Modellenmesi |  | 2, 4 | 
	| 12 | Bir Çözüm Tekniği: Dinamic Programlama - I |  | 3 | 
	| 13 | Bir Çözüm Tekniği: Dinamic Programlama - II |  | 3 | 
	| 14 | Laboratuar Dersi 3: MS Excel ile Dinamik Programlama Uygulamaları |  | 3, 4 | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek