| Akademik Birim: | 
    Endüstri Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yoktur | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modellerin uygulamalarını tanıtır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modellerin uygulamalarını tanıtır, özellikle de doğrusal ve tamsayı programlama ile dinamik programlamaya odaklanır. Dersin içerdiği konular; matematiksel programlama modellerinin formülasyonu ve bilgisayar çözümlemesi, doğrusal, tamsayı ve dinamik programlama modellerinin gerçek hayat uygulamalarıdır. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Çeşitli problemleri ifade edebilmek için doğrusal programlama modelleri geliştirmek ve modellerin çözümlerini yorumlamak
 - 2- Çeşitli problemleri ifade edebilmek için tamsayı programlama modelleri geliştirmek 
 - 3- Çeşitli problemlerin çözümü için dinamik programlama modelleri geliştirmek
 - 4- Doğrusal programlama, tamsayı programlama ve dinamik programlama modellerinin gerçek hayat uygulamalarını bilgisayar programı kullanarak çözmek
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Bilgisayar kullanımı (MS Excel Eklentisi: OpenSolver) | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
ÖÇ | 
	| 1 | 
    Matematiksel Modellemeye Giriş ve Konulara Genel bir Bakış | 
     | 
        1, 2, 3, 4 | 
    
	| 2 | 
    Doğrusal Programlama Örnekleri | 
     | 
        1 | 
    
	| 3 | 
    Doğrusal Programlama Modellerinin Kurulması  - I | 
     | 
        1 | 
    
	| 4 | 
    Doğrusal Programlama Modellerinin Kurulması  - II | 
     | 
        1 | 
    
	| 5 | 
    Laboratuar Dersi 1: Doğrusal Programlama Modellerinin OpenSolver ile Modellenmesi | 
     | 
        1, 4 | 
    
	| 6 | 
    Özel Tip Doğrusal Programlama Modelleri - I | 
     | 
        1 | 
    
	| 7 | 
    Özel Tip Doğrusal Programlama Modelleri - II | 
     | 
        1 | 
    
	| 8 | 
    Doğrusal Programlama Modellerinin Sonuçlarının Yorumlanması ve Duyarlılı Analizi | 
     | 
        1 | 
    
	| 9 | 
    Tamsayı Programlama & Tamsayı programlama Modellerinin Kurulması - I | 
     | 
        2 | 
    
	| 10 | 
    Tamsayı programlama Modellerinin Kurulması - II | 
     | 
        2 | 
    
	| 11 | 
    Laboratuar Dersi 2: Tamsayı Programlama Modellerinin OpenSolver ile Modellenmesi | 
     | 
        2, 4 | 
    
	| 12 | 
    Bir Çözüm Tekniği: Dinamic Programlama - I | 
     | 
        3 | 
    
	| 13 | 
    Bir Çözüm Tekniği: Dinamic Programlama - II | 
     | 
        3 | 
    
	| 14 | 
    Laboratuar Dersi 3: MS Excel ile Dinamik Programlama Uygulamaları | 
     | 
        3, 4 | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek