| Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yoktur |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modellerin uygulamalarını tanıtır. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modellerin uygulamalarını tanıtır, özellikle de doğrusal ve tamsayı programlama ile dinamik programlamaya odaklanır. Dersin içerdiği konular; matematiksel programlama modellerinin formülasyonu ve bilgisayar çözümlemesi, doğrusal, tamsayı ve dinamik programlama modellerinin gerçek hayat uygulamalarıdır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çeşitli problemleri ifade edebilmek için doğrusal programlama modelleri geliştirmek ve modellerin çözümlerini yorumlamak
- 2- Çeşitli problemleri ifade edebilmek için tamsayı programlama modelleri geliştirmek
- 3- Çeşitli problemlerin çözümü için dinamik programlama modelleri geliştirmek
- 4- Doğrusal programlama, tamsayı programlama ve dinamik programlama modellerinin gerçek hayat uygulamalarını bilgisayar programı kullanarak çözmek
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bilgisayar kullanımı (MS Excel Eklentisi: OpenSolver) |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
| 1 |
Matematiksel Modellemeye Giriş ve Konulara Genel bir Bakış |
|
1, 2, 3, 4 |
| 2 |
Doğrusal Programlama Örnekleri |
|
1 |
| 3 |
Doğrusal Programlama Modellerinin Kurulması - I |
|
1 |
| 4 |
Doğrusal Programlama Modellerinin Kurulması - II |
|
1 |
| 5 |
Laboratuar Dersi 1: Doğrusal Programlama Modellerinin OpenSolver ile Modellenmesi |
|
1, 4 |
| 6 |
Özel Tip Doğrusal Programlama Modelleri - I |
|
1 |
| 7 |
Özel Tip Doğrusal Programlama Modelleri - II |
|
1 |
| 8 |
Doğrusal Programlama Modellerinin Sonuçlarının Yorumlanması ve Duyarlılı Analizi |
|
1 |
| 9 |
Tamsayı Programlama & Tamsayı programlama Modellerinin Kurulması - I |
|
2 |
| 10 |
Tamsayı programlama Modellerinin Kurulması - II |
|
2 |
| 11 |
Laboratuar Dersi 2: Tamsayı Programlama Modellerinin OpenSolver ile Modellenmesi |
|
2, 4 |
| 12 |
Bir Çözüm Tekniği: Dinamic Programlama - I |
|
3 |
| 13 |
Bir Çözüm Tekniği: Dinamic Programlama - II |
|
3 |
| 14 |
Laboratuar Dersi 3: MS Excel ile Dinamik Programlama Uygulamaları |
|
3, 4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek