DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Ağ Modelleri |
INE 372 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
IE 311 Yöneylem Araştırması I |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Burak Çavdaroğlu |
Dersin Amacı: |
Bu dersin ana amacı öğrencilere yaygın ve güncel örnekler sunarak ağ problemlerinin nasıl formüle edileceğini ve nasıl en iyi çözümün bulunacağını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders lisans seviyesindeki öğrenciler için terimler, formülasyon ve ağ simplex metoduyla en iyi çözümü bulma konularını içeren ağ analizine giriş niteliğindedir. En kısa yol, minimum kapsayan ağaç, maksimum akış ve minimum maliyet problemleri gibi ağ analizi uygulamaları detaylıca tartışılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- En kısa yol, minimum kapsayan ağaç, maksimum akış ve minimum maliyet problemleri gibi temel ağ akışı problemlerini tarif edip tanımlayabilecektir.
- 2- Çeşitli endüstri mühendisliği problemlerini ağ akışı problemleri olarak formüle edebilecektir.
- 3- Ağ akışı problemleri için matematiksel modeler geliştirebilecektir.
- 4- Ağ akışı problemlerini çözmek için uygun çözüm yöntemlerini uygulayabilecektir.
- 5- Formülasyon ve çözüm yöntemlerini özgül ağ optimizasyonu problemlerine uygulayabilecektir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders notları ve dersin kitabı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş, Temel Ağ Terimlerinin Tanımı |
|
1 |
2 |
En Kısa Yol Problemi |
|
1,2,3 |
3 |
En Kısa Yol Problemi |
|
1,2,3 |
4 |
Maksimum Akış Problemi |
|
1,2,3 |
5 |
Maksimum Akış Problemi |
|
1,2,3 |
6 |
Minimum Maliyet Problemi |
|
1,2,3 |
7 |
Minimum Maliyet Problemi |
|
1,2,3 |
8 |
Minimum Kapsayan Ağaç Problemi |
|
1,2,3 |
9 |
Arasınav |
|
10 |
Atama ve Eşleştirme Problemleri |
|
1,2,3,4,5 |
11 |
Ulaşım Problemi |
|
1,2,3 |
12 |
Gezen Satıcı Problemi |
|
1,2,3,4,5 |
13 |
Araç Rotalama Problemi |
|
1,2,3,4,5 |
14 |
Ders Tekrarı |
|
1,2,3,4,5 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
M. S. Bazaraa, J. J. Jarvis, H. D. Sherali (2010) Linear Programming and Network Flows. 4th Edition. Wiley. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
4 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 38 | 38 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek