DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi |
INE 421 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yoktur |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Zeki AYAĞ |
Dersin Amacı: |
Bu dersin ana amacı öğrencilere iş dünyasından örnekler yardımı ile inovasyon ve teknoloji ile ilgili konuları öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında, öğrenciler inovasyon ve teknolojiyi etkin olarak yönetmek amacı ile hem temel konuları anlayacaklar hem de ilgili teknik ve yöntemleri öğrenecekler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenciler teknoloji ve inovasyon konularını hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
- 2- Öğrenciler iş fırsatlarını değerlendirmek için temelin değişim olduğunu anlayacaklardır. Onlar aynı zamanda teknoloji ve inovasyon en büyük değişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
- 3- Öğrenciler, organizasyonel katkı sağlamak için doğru modellerin seçimi kadar konular hakkında ihtiyaç duyulan bir mantık yapısı geliştireceklerdir.
- 4- Öğrenciler, teknoloji ve inovasyonun temelleri ve yönetimde ustalaşmak için takım ve bireysel çabaların her ikisini de kullanacaklardır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sinif içi derslerYıl İçi Sınavları (2) @Ödevler (2) Final Sınavı (1) P |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Teknolojik İnovasyon |
|
3 |
Teknolojik İnovasyon ve Strateji |
|
4 |
Teknolojik Evrim |
|
5 |
Endüstriyel Boyut |
|
6 |
Organizasyonel Boyut |
|
7 |
Stratejik Aksiyon |
|
8 |
Teknolojinin Dahili ve Harici Kaynakları |
|
9 |
Yeni Bir Teknolojinin Müşteri İhtiyaçları ile İlişkilendirilmesi |
|
10 |
Dahili Kurumsal Girişim |
|
11 |
Yeni Ürün Geliştirme |
|
12 |
Yeni Ürün Geliştirme |
|
13 |
Yeni Ürün Geliştirme Yolu ile Rekabet Edebilme Yeteneğinin İnşası |
|
14 |
Yeni Ürün Geliştirme Yolu ile Rekabet Edebilme Yeteneğinin İnşası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Burgelman, R.A., Christensen, C.M., and Wheelwright, S.C., Strategic Management of Technology and Innovation, McGraw-Hill/Irwin, 2009. Fifth Edition |
DİĞER KAYNAKLAR
Ders kitabı ve ders notları |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
5 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat): | 167 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek