Akademik Birim: |
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Fabio STROPPA |
Dersi Veren(ler): |
Fabio STROPPA |
Dersin Amacı: |
Bu ders, programcılar ve yazılım mühendisleri için temeldir. Öğrencilere bilgisayar programlama ve kodlamanın temel kavramlarını tanıtacak ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Öğrenciler bilgisayar mimarisi, sayısal temeller ve bellek yönetimi gibi bilgisayar bilimlerindeki temel konuları öğreneceklerdir. Öğrenciler en önemli programlama dillerinden birini öğrenecekler: C++. Öğrenciler, işaretçilerin nasıl kullanılacağını ve belleğin dinamik olarak nasıl tahsis edileceğini, dosyalarla nasıl çalışılacağını öğrenecek ve kısaca nesne yönelimli programlamaya tanıtılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bilgisayar programlamaya giriş, bir programın yapısı, derleyiciler, sayısal tabanlar, boole operatörleri, C++'ın temelleri, deyimler ve akış kontrolü, bilgisayar mimarisi, fonksiyonlar, isim görünürlüğü, diziler, diziler, işaretçiler, dinamik bellek yönetimi, dosyalarla I/O , önişlemci, başlık dosyaları, aşırı yüklemeler, şablonlar, istisna işleme, veri yapıları ve nesne yönelimli programlama (OOP). |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Fonksiyonları kullanarak bilgisayar kodu geliştirebilme.
- 2- Parametre aktarım yöntemlerini kullanabilme.
- 3- Dizileri, katarları ve işaretçileri kullanarak kod yazabilme.
- 4- Katarlar, diziler ve işaretçiler arasındaki ilişkiyi kavrama.
- 5- Sınıfların nasıl kullanılacağını ve sınıf elemanlarına nasıl ulaşılacağını kavrama.
- 6- Sınıf/nesne yapılarını içeren basit program kodları yazabilme.
- 7- Dinamik olarak belleğe erişme ve ayırma yeteneği
- 8- Kullanıcı tarafından yeni veri tipleri oluşturabilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders ve laboratuvar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş, Merhaba Dünya, Derleyiciler, Sayısal Tabanlar, Mantıksal Operatörler |
|
2 |
Değişkenler, Sabitler, Operatörler, Temel IO, İfadeler ve Akış Kontrolü |
|
3 |
Değişkenler, Sabitler, Operatörler, Temel IO, İfadeler ve Akış Kontrolü |
|
4 |
Bilgisayar Mimarisi, Fonksiyonlar, Aşırı Yükler ve Şablonlar , |
|
5 |
Diziler |
|
6 |
Teller |
|
7 |
Çok Boyutlu Diziler |
|
8 |
Vize |
|
9 |
İşaretçiler |
|
10 |
Dinamik Bellek Tahsisi, Ad Görünürlüğü |
|
11 |
Dosyalarla IO |
|
12 |
Veri Yapıları, Başlıklar, Ön İşlemci, İstisnalar |
|
13 |
Nesne yönelimli programlama |
|
14 |
En iyi uygulamalar ve öneriler |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek